onsdag 24 november 2010

En liten mus...

Jag skulle idag ha åkt en sväng till Täby på loppis men jag vågade inte åka utanför tullarna utifall bussen skulle få problem i snöyran. Jag ville absolut inte bli fast i Täby så jag åkte till "Myrorna" i Ropsten istället.  Jag har inte varit där på jättelänge och till min förvåning så hittade jag några fina tyger och en Arabia te kopp. Jag ska visa bilder vid ett annat tillfälle för jag måste fotografera i dagsljus.

Till dess tänkte jag visa ytterligare några favoriter bland 70 tals tygerna.

Först den "lilla musen" som är ett så underbart enkel mönster och tyg. Jag blev så otroligt glad när jag hittade tygbiten förra sommaren. Dom som stod intill mig skrattade och tyckte det var fantastiskt att man kunde bli så glad för ett litet mustyg. Design Chiqui Mattson








Här på bilden "svantyget" som jag också är tokigt glad i. Design Wanja Djanaieff . Almedahls. Sent 60 tal.










Sista bilden "kaninerna" som är väldigt populära. I den här bilden med brun bakgrund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar