fredag 26 november 2010

Kuddar

Det är äntligen fredag och jag vaknade med lite halsont men känner mig pigg efter lite morgonkaffe. Den här helgen kommer att bli en riktig "loppishelg". Jag försöker få med lite sällskap men har ännu inte lyckats men  förmodligen så stöter jag på någon bekant där.

För ca. ett år sedan köpte jag en soffa på IKEA i 70 tals modell. Jag tycker att det är snyggt med soffor i alla möjliga färger men när det gäller hemma hos mig blir det alltid en vit. Det beror kanske på att jag är väldigt förtjust i kuddar i olika mönster och färger. Dom kuddar som hör till soffan är av så dålig kvalitet så jag ska nog byta ut alla vad det lider.

Nu har jag börjat ana ett mönster hos mig själv. Jag väljer oftast bruna kuddar. Jag vet inte riktigt varför men det kan ha att göra med att jag hittar kuddar i just dom färgerna och att dom passar in med övriga färger i min inredning i vardagsrummet.

I våras hittade jag två kuddar designade av Gunilla Axén med det populära "moln" mönstret. Jag tänkte först sälja dom men kunde inte. I Augusti hittade jag åtta kuddar med det vad vackra mönstret från Almedahls "jakten" och det är numera dom fyra som samsas med dom andra kuddarna i soffan. Kuddarna med "moln" befinner sig numera passande i sovrummet
















2 kommentarer:

  1. Igenkännande! Jag märker samma sak hos mig själv, att man ständigt faller för samma färg. För min del är det grönt och turkost. Kanske därför jag köpte vad jag köpte i din "shop". Jag är väldigt nöjd. Framför allt med gardinerna.
    Kika in på min blogg för att se resultatet!
    Hoppas du gör riktigt bra loppisfynd i helgen. Själv hittade jag massa saker!

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie!
    Gardinerna passade jättefint i ditt sovrum. Jag ska lägga ut lite bilder på vad jag köpt i veckan efter att jag fått upp tygerna från morgonens tvätt. Fynd nja, inte prismässigt. Jag ser det som att gå runt och se på utställarna och lära men även att träffa människor som har samma intresse är kul. Nyfiken på dina fynd!

    SvaraRadera