söndag 28 november 2010

Megaloppis i Solna

Igår var jag och en vännina på "Megaloppis" i Solna. Jag skulle hellre vilja kalla det "mini antikmässa". Det är nästan bara antikhandlare som står det blev inga riktigt billiga fynd. Ingen av "drakarna" var där heller men det förstår jag för dom ska alltid ha under fyndpriserna.

 Jag hade dock den stora äran att få se en klänning i orginalskick av Annika Rimala/Marimekko från 1963. Den var till och med daterad på etiketten i nacken. Klänningen var förstårs ljuvlig och i fantastiskt skick men men men några storlekar för stor för mig :-( . Säljaren skulle ha 2000 kr för den...Det var den här modellen och tyget fast i annan färg.


Den klänning jag själv sytt efter dom japanska mönstrena blev totalt misslyckad så nu ska jag gå tillbaka till ursprungsidén en klänningsmodell från 60 talet och en från 70 talet. Men man lär sig av sina misslyckanden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar