lördag 20 november 2010

Utsökt design

Jag har precis "vaknat" upp ur Marimekkos bok MARIMEKKO - Fabric - Fashion - Architecture. Jag kan bläddra i boken hur mycket som helst.

Kläderna enkla i modellerna med en sådan utsökt design och oftast i sprakande färger och mönster. Jag önskar att jag hade många av klänningarna i orginalskick och jag kan lova er att jag skulle ha dom på mig jämt och ständigt.

 Annika Rimala och Vuokko Nurmesniemi är mina absoluta favoriter. Jag tror att jag under nästa år kommer att flyga över till Helsingfors och bara ha en Marimekko weekend. Häng med alla som vill :)

Här några smakprov på utsökt design signerat Annika Rimala och Vuokko Nurmesniemi 1950 - 60 tal.( bilder tagna ur ovanstående bok)









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar