söndag 19 december 2010

Årets sista loppis besök

I går var jag på mitt sista loppis besök för det här året. Jag hittade lite små prylar inte mycket men se här...



En vad jag tycker jättefin plåtburk med handtag
på locket. Ska säljas.


Två grytlappar i nyskick med fint tryck.
Ska  säljas.



På den här hänger man alla sina slipsar 50 - 60 tal.
 Jättefint skick och i mitten grön
galon. Ska säljas.




Kunde inte låta bli att köpa detta
helt orörda ark med  bokmärken.
Figurerna liknar  konstnären
Högfeldts figurer, men vet  inte?
Vet någon säkert så hör av er.
Det här får nog bli ett fall för
Auktionsverket.



Se så söt han är



Och lilla prinsen




Helt bedårande söt







Mamma, pappa och två barn. Äntligen hittade jag
"The happy family" till mitt dockskåp som jag
håller på att inreda i 60 - 70 tals anda.



Avslutar inlägget med en bild på mina
mörk rosa hyasinter som jag
har på matbordet. De står i två
skålar  från STAFFORDSHIRE
POTTERY LTD.
England.
Vintage.


3 kommentarer:

  1. Bokmärkena är helt ljuvliga.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är dom :) Jag köpte andra också som jag ska visa. Så det kommer mera. Brukar inte köpa bokmärken men kunde inte motstå dom och så var det halva priset.

    SvaraRadera
  3. håller med! supersöta bokmärken. :)

    SvaraRadera