fredag 31 december 2010

Frukost med dom stora.

Jag äter frukost tillsammans med dom stora...

Plasbrick, design Stig Lindberg (Kvartet)
Smoothiei plastglas, design Maija Isola (UNNIKO)
Äggkopp i plast, ROSTI Copenhagen.



















Jag reflekterar över "TID" de sista timmarna år 2010

Jag får höra då och då "du har gott om tid". Jag tycker det är en mening som saknar egentlig mening (endast ordfyllnad) för mig i varjefall. Jag har blivit varse det och om tid är något så är det en "färskvara" som man ska vårda och verkligen ta hand om. Det är ju egentligen bara nuet/den här stunden jag vet något om  för i nästa  stund ja, vad händer då ? Jag har och är fortfarande många gånger en person som tänker "jag gör det senare eller jag måste vänta och känna efter trots att jag redan med magkänslan vet och borde agera efter den".

Vissa saker måste kanske ha sin tid för att bli värdefulla eller bli förverkligande. Gå på magkänslan, känns det rätt "KÖR". Du kan antingen lyckas eller tvärtom men av att göra ingenting blir det mycket riktigt ingenting.  Rör er in i år 2011 med inställningen att det ska bli mitt bästa år för då kan det också bli så.

Jag har haft ett fantastiskt år 2010 och jag känner stor glädje, tacksamhet och ödmjukhet till alla människor som finns i min närhet och till alla nya bekantskaper som jag gjort under året. Jag hoppas att ni följer med mig in i nästa år.

GOTT NYTT ÅR!

6 kommentarer:

  1. Så fint, jag ska ta detta till mig. Självklart följer jag med intresse vad du kommer att skriva om och framför allt dina tyger. Gott Nytt År! Brittmari

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad kul att du hänger med :) även under nästa år. Det kommer nog redan imorgon lite bilder på tyg! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Fin fint Maria:) Kan du tänka dig att de är snart ett år sedan vi träffades in live!! Det är dags att göra om det och denna gång i min lilla stad:)
    Ett riktigt Gått Nytt år önskar jag dig också!!

    SvaraRadera
  4. Tiden går snabbt Safija! Vi får se till att vi ses i din lilla stad under nästa år! Jag har en idé, en "storslagen idé" för nästa år som jag kommer att gå in på mer efter semestern. Den involverar mig, dig, Sara, Brittmari och säkert många fler av oss "Stora älskare av textilier".
    Vi hörs på nya året! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  5. Så rätt!! Tag vara på tiden och livet!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År till dig "Lilla Anka"!

    SvaraRadera