lördag 4 december 2010

Måste sy, sy, sy

I morse åkte jag i väg på loppis och jag kände redan innan jag klev på tåget att jag inte skulle hitta någonting bra. Och mycket riktigt jag hittade inget bra heller men jag hade bestämt att jag skulle köpa ett riktigt billigt tyg som jag kunde sy upp klänningsmodellerna av och det hittade jag. Det blev ett gammalt grönt påslakan och jag hittade även några röda speciella knappar.

Jag har sytt upp två klänningsmodeller i billiga men fina tyger och jag har misslyckats med båda så jag tänkte ett billigt tyg som får bli som en prototyp till dom som under våren ska sys upp, men då inte av mig (har varken inte tid eller lust till det). Jag gillar den kreativa processen att få min idé att bli levande...

Jag har under längre tid gått och funderat på vilken/vilka modell jag vill ha på klänningarna.

Efter att jag hade varit på loppisen, Söderhallarna och Designtorget så skyndade jag mig hem för att sätta igång. Jag  kände att ett "kreativ rus" var på gång och då är det bara att köra trots att en kompis hade bjudit in till att gå på Stampen på eftermiddagen. Men det får bli en annan gång.

Nu har jag sytt den första modellen som jag tror kommer att bli jättebra i mina "fina tyger och mönster", Det slutliga resultatet kan komma till våren/sommaren eller allra senast till hösten (om jag får bestämma) och det  får jag ju inte alla gånger i och med att produktionen kommer att finnas utomlands.

Det känns som det är många förberedelser just nu fram till nästa år då jag kommer att satsa allt för att bli min egen. Allt måste klaffa och med lite tur så vet jag  att det kommer att fungera och bli bra. En klok kvinna sa till mig en gång - Maria, en tanke i taget och en sak i taget så blir det bra : -) inte lätt alla gånger att leva efter som orden.

Till sist:

Jag har köpt en annorlunda och kul julklapp till min mamma på Designtorget. Rekommenderar er att gå dit om ni har vägarna förbi för där finns mycket kuligt och fint.

Trevlig lördagkväll!

2 kommentarer:

  1. Gratulerar! Jättekul och spännande :)
    Välkommen och lycka till i bloggvärlden!

    SvaraRadera
  2. Hallå Safija!
    Tack! Det är kul att vara här faktiskt lite bättre an FB :)
    Jag förstår dig nu när du berättade om dina väskor hur kul och inspirerande det var att designa och sy den första men sen...Jag ska berätta mer om det andra (kläderna ett men det finns något till) vid tillfälle. Jag har ännu inte fått till det här som följare men jag ska prova på din om det funkar. Jag är ju ny i den här världen haha. Ha det gott!

    SvaraRadera