tisdag 28 december 2010

På Götgatsbacken...

JAG ÄR JUST NU GALEN I BÖCKER OM DESIGN!!!
Jag har även tidigare varit det men nu är det som ett "gift". Jag funderade på saken och kanske är det bristen på loppisar som gör att jag letar information istället för fynd just nu. Det är väl bara att "suga i sig" :) Böcker om textilier kan jag inte vänta med att köpa och egentligen varför ska jag vänta med köpet. Det är bara att slå till!

Jag går varje dag Götgatsbacken upp eller ner och passerar 10 gruppens butik varje dag.
Jag tittar varje dag på skyltningen och alla färgglada prylar. Ja, jag blir glad att passera deras butik. I dag gick jag in för jag skulle kolla in den pågående rean men istället för en snygg väska, grytvante, haklapp eller portmonä så fick den här boken följa med hem.

När jag ser på 10 gruppens design och mönster är det lekfullhet, humor, kraftfulla mönster och starka färger som jag tänker på och jag tror att formgivarna var och är som tygerna och mönstren.

40 år av inspiration från 10 - gruppen
MÖNSTER KRAFT


















Jag ska fördjupa mig i boken och sen ska jag ge er små glimtar av en
grupp fantastiska svenska formgivare. En av drivkrafterna, motorn var Inez Svensson.































2 kommentarer:

  1. Jag såg att de har rea, ska ta mig dit. Affären är ju så härlig med alla sina härliga tyger.Håller med dig, boken är ett måste. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Ja, dom hade mycket fint, så skynda och fynda :)
    Jag tycker att priset på boken var överkomligt 200 kr.

    SvaraRadera