torsdag 27 januari 2011

Antikrundan

Jag åkte till  Sigtuna när Antikrundan var där på besök i September förra året. Det var jättekul och jag träffade Anette Granlund som är intendent på Bukowskis vanligtvis och expert på textiler i Antikrundan.

Jag hade tagit med mig 5 - 6 tyger som jag ville veta vem som formgivit dom . Jag hade en mycket trevlig stund men blev dock inte filmad med mina vackra 70 tals tyger. (hade livat upp det hela kan jag tycka nu när jag sett programmet)  :)))

Nåja, tittade på programmet och naturligtvis var jag skymd av en gammal stol. Så blev min Tv debut skymt av en gammal stol.

Okänt


Okänt


IKEA
















Anette trodde att det kunde vara 10 gruppen vad
tror ni?

















Fick tips om att det här skulle vara en
kattavla gjord av Astrid Sampe men
 Anette var inte så säker på det och
 jag skulle ha kollat upp det för länge
 sedan men, men det kommer...


8 kommentarer:

  1. Vad synd att du inte fick visa upp dina tyger i Tv, det hade piggat upp lite. Detta du visar nu vilket är det? Snyggt. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Det här blåa tyget hittade jag förra sommaren, det är två långa gardinlängder. Urläckert! Jag tror det är finskt men kan ha fel. Tyget är tyvärr inte märkt. Jag hade med det här tyget till Antikrundan och Anette tyckte det var urläckert men hon visste inte heller vem som designat. Jag ska även visa dom andra tygerna jag hade med mig.//Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det var synd att du inte syntes i rutan! 70-talsprylarna är oftast roligare än de gamla sakerna man brukar få se i Antikrundan. Dina läckra tyger hade definitivt lyst upp tv-rutan!
    Fast...man kan ju titta på dem ofta i bloggen!
    Nu skall jag ge mig ut på loppisrunda och se om jag kan fynda något som kan lysa upp den tråkiga vintern! Nåt gult kanske...
    Annica

    SvaraRadera
  4. Annika, ja precis ni kan ju se dom här. Kanske ska vi vara glada över att jag och tygerna inte kom med för då ska väl varenda kotte köpa 50, 60-, och 70 tals tyger och så blir det inget kvar till oss :)Lycka till på loppis och jag hoppas du hittar något riktigt fint gult/Maria

    SvaraRadera
  5. Det blå tyget har jag i rött och jag får för mig att det står något i stadkanten, måste titta och lovar att hojta till om jag minns rätt.

    Råttorna är ju underbara och jag tror att jag sett dem på bild i nån bok... Måste utforskas!

    SvaraRadera
  6. Jag skulle bli väldigt tacksam och glad om du hojtade till om du klurar ut om råttorna eller det blå tyget.Ha det gott! Maria

    SvaraRadera
  7. Hej! Blåa tyget är Vallila "Makeba" design by Howard Smith.

    SvaraRadera