tisdag 4 januari 2011

APIA

Jag tycker att det är väldigt kul när kunder har möjligheten att hämta det som dom köper av mig.

Det känns som dom flesta av mina textilier och prylar är som mina "bebisar". Larvigt, kanske en del nu tycker, men dom blir alla personliga av den anledningen att de är väldigt speciella saker som du eller jag inte kan slinka in på Åhlens och köpa.
Saken/tyget har en skapare/designer/formgivare, en plats, en känsla, en årstid, ett år, en historia och du kanske har letat efter den under en väldigt lång tid som gör att den blir så speciell för just dig. Jag själv blir överlycklig och får en enorm kick när jag hittar något som jag letat efter länge. Pulsen är på topp kan man säga. Jag säljer ju inte allt jag hittar utan samlar på en hel del textilier och vackra gamla saker som jag är glad att andra inte vill ha och som jag får ta hand om dom.

Därför är det extra kul att få en liten pratstund med kunden, tex. vad tyget ska användas till eller spontana berättelser och minnen osv. Jag ska snart börja leta efter en lokal som jag har tänkt ska användas på många sätt. Jag skulle vilja skapa en plats där tiden ibland kan få "stå stilla" :)

Jag blev helt "knockad" när jag en gång för länge sedan såg det tyg som jag snart kommer att visa er. När jag sedan hittade tyget och i rätt färger så var det självklart att den skulle få en plats på den största ytan hemma  hos mig. Ovanför min soffa och den är stor och fantastisk. Se för er själva :) (till och med Marimekko fick maka på sig)


Design, Marjatta Seppälä och tyget
heter APIA

5 kommentarer:

  1. Du skriver det jag själv känner om textilier och loppisprylar, samma känsla. Apia är otroligt vacker. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Hoppsan hittade din fina blogg såhär på kvällskvisten! Vilket härligt tyg, så många dimensioner i det...

    SvaraRadera
  3. Hej Brittmari,visst är våra textilier och prylar underbara :)/Maria

    Hej Cinna! Kul att du hittade till mig och extra kul att du gillar tyget för det är som du säger många dimensioner i det/Maria

    SvaraRadera
  4. Vet vad du pratar om...känslan av att hitta en fin textil...trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Trevlig helg till dig med Gila!

    SvaraRadera