onsdag 19 januari 2011

En härlig dag!

Det började imorse med sovmorgon (älskar sovmornar) inte för att jag ligger och sover utan att få ta det lite extra lugnt. Sen iväg till jobbet och börja arbetsdagen med bild och sen iväg igen efter lunch till badhuset med "mina" fantastiska 2:a klassare. Väl tillbaka bara sy, sy, sy med  "mina fantastiska" :) Efter det iväg till dagens absoluta höjdpunkt LOPPIS. Äntligen PREMIÄR för i år :) Hittade lite smått och gott som jag visar på fredag eller i helgen pga ljuset eller bristen på det.

Tänkte visa ett tyg från den fantastiska VUOKKO som jag köpte i höstas på Tradera. Jag älskar tyget.
Vad säger ni? Hela tyglängden hängande på en vägg... Snart blir det nog Tema GULT men tjuvstartar lite med Vuokko.

Läste en intervju med Vuokko och fastnade för ett svar hon gav på frågan - Vad tar du med dig när du går hem till någon på middag? Hon svarade - vänskap. Jag tyckte det var ett vackert svar från en vacker människa.

Med dom orden avslutar jag den här dagen och ni har min vänskap imorgon med.

Godnatt!


4 kommentarer:

  1. Verkligen vackert detta tyg, gillade det där med -vänskap, så klokt. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Ja, Brittmari, visst är det fint. Jag blir lätt berörd av dom små orden, meningarna som innehåller så mycket värme. Det fastnar i mig, mycket kan jag glömma men inte sånt

    SvaraRadera
  3. I like! Var läste du intervjun?

    SvaraRadera
  4. Oj, det var på nätet någonstans. Skulle naturligtvis sparat på favoriter. Kanske kan jag hitta den igen. Då lägger jag ut en länk

    SvaraRadera