lördag 22 januari 2011

En sväng på loppis

Godmorgon!
Jag tror att det kommer att bli en härlig och solig dag idag.

Varje onsdag (nästan varje) åker jag på loppis för jag har min tidiga dag. Tänk så länge och många  buss/tunnelbanebyten man kan stå ut med bara för att få gå på loppis. I onsdags var det premiär på den här loppisen för det här året. Jag hittade lite smått och gott. Se här:

















En gardinkappa helt i nyskick med ett underbart
äppeltryck.

















Två stuvbitar med hästarmotiv.
















Ett påslakan i mycket bra skick. Design Sven Fristedt.
















Ytterligare ett jättefint påslakan i klara fina färger.

















Randiga glas från 60 - 70 talet.

















Brickband med äpplen.
















Fotnostalgi, näbbskor i mycket fint skick strl 38
















Slutligen så hittade jag en fantastisk tapetrulle som jag
kommer att sätta upp när jag nu får min nya lägenhet.
Märkt med Mayfair, England

6 kommentarer:

  1. Jag undrar var du går på onsdagarna som ligger så avigt till? Mina favoritdagar är tisdagar och torsdagar.

    SvaraRadera
  2. ny lgh? kul! blir du kvar i krokarna? ;)

    SvaraRadera
  3. Brittmarie, Täby och jag jobbar på Gärdet. Ska hämta en 50 - 60 tals pall idag som jag såg på blocket. Det blir nytt tyg, hoppas jag klarar av det :)

    Maine, tyvärr så gick det i Stöpet igen. Jag och mitt ex har försökt i över 2 år nu. Min högsta önskan är ju att få bo kvar på Söder för jag är dagligt förälskad i Stadsdelen. Vi behöver 2 mot en och det är svårt. Du får komma och fika hos mig snart med Ikeakataloger fr 74 fram till 80 :)i famnen.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina randiga glas! Nu blev jag nostalgisk:)

    SvaraRadera
  5. Å, jag älskar det röda med äpplen. Har en likadan kappa..som jag tyvärr redan börjat klippa i. OM du är sugen att byta bort den mot något härligt retrotyg så får du mer än gärna kotakta mig.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  6. Hej Mia! Jag har inte riktigt koll över hur bloggen ska hanteras då jag missar inlägg som kommer in lite senare ??? Så jag så inte ditt inlägg förrän nu. Jag ska ha dig i tanke ang äppelgardinen. Jag hör av mig om jag vill byta :) Har du några fina finska orginal tyger som du inte vet vad du ska göra av ? :)

    SvaraRadera