söndag 2 januari 2011

Ett höstpaket fyllt med...

I oktober fick jag ett mejl ifrån Hiroko som undrade om jag var intresserad av att köpa textilier och prylar av henne. Hon mejlade över en hel del bilder på saker som hon ville sälja. Att hon överhuvud taget kunde skiljas från allt är för mig en gåta för hon tillhör ju oss som bara är galet passionerad i alla dessa prylar och textilier från då  :) Men som ni säkert förstår så var det till min stora glädje att hon kunde släppa dom.

Den här inomhustermometern hade jag
"suktat" efter i många år. Design Lena
and Al Eklund för Laurids Lonborg
Copenhagen Denmark.Tyget var också
 ett köp men design okänd.
























Brickband med äpplen och ett underbart
tyg i starka färger.





















Fint va? Grodprinsen och andra sagofigurer.
Ett tyg från Almedahls? Fantastiskt skick och
ett "feel good tyg".






















Salt och pepparkar och ett fint mönstrat
tyg i vitt och rött.

2 kommentarer:

  1. Tygerna är verkligen vackra, termometern skulle inte vara dumt att ha. Vilken tur att hon frågade dig. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Termometen dyker upp ibland på Tradera men jag har av olika anledningar missat att vinna budgivningen. På loppis har jag aldrig sett den.

    SvaraRadera