söndag 16 januari 2011

Grönt är skönt...

Det här med färger och hur dom påverkar oss tycker jag är intressant. Grönt tycker jag stämmer bra överens med uttrycket  "grönt är skönt". För mig är grönt friskt och fräsch som luften är i skogen och på ängen.

Färgen doftar vår och känslan är harmonisk och mjuk som mossan eller renande som en tidig sommar
morgon i det daggvåta gräset.

Jag bäddar gärna med grönt i perioder. Blandar gärna in grönt med rött, gult och orange för att skapa balans  i inredning.

Några gröna tyger från tyghyllan...















































































4 kommentarer:

  1. Visst är grönt skönt, det är så snyggt också. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Ja, och snart är våren här :)

    SvaraRadera
  3. Gillar också grönt! Har ett grönt Kaivu från Marimekko som jag funderar på att göra nåt skoj med...

    SvaraRadera
  4. Åh, Kaivo är ett av mina favorittyger från Marimekko. Jag har ett i brunt och beige(orginal)och det gröna är också fantastiskt. Du måste visa sen när du funderat klart!

    SvaraRadera