tisdag 11 januari 2011

Här...

Nu är det klart - jag tror att det kommer att fungera bra den här gången magkänslan säger så :). Naturligtvis kan det förändras och jag kan också misslyckas men  - So what, jag har ändå vågat gå efter en inre känsla.

Jag har några människor omkring mig att tacka extra här nere i Sofia och i Stockholm som jag önskar att jag kunde bära med mig i  min ficka varje dag för att dom betyder så mycket för mig. Ni är min stora glädje och energikälla.

Jag kommer snart åka hem och det är precis det jag vill för att sätta i gång, klippa, släppa lös kreativiteten, gå på loppis, hitta tyger och dra igång olika projekt som jag vill få igång eller förverkliga..

Det viktigaste är att vi ska hjälpa varandra så mycket det bara går...det kostar inget. Ok, kanske lite tid men tänk så mycket glädje vi har tillbaka när det lyckas eller vad vi kan lära av att inte lyckats för att istället tänka om och för att lyckas bättre nästa gång. Aldrig ge upp och att stötta varandra.

Här en inspirationsbild från 70 talet fotograferat från ett heminredningsmagasin från då.

Bild från Heminredningsboken 70/71 nr 1

6 kommentarer:

  1. :) Jag har planer Safija :) Jag hör av mig när jag är hemma igen så ska du få höra vad jag har för idé(du ingår i den)...sen gäller det bara för dom "stora" att hänga på :)

    SvaraRadera
  2. Vad nyfiken jag blir, vad du ska göra. Brittmari

    SvaraRadera
  3. Jag har en eller egentligen är dom tre sömmerskor som jag ska samarbeta med här nere. Det andra är att jag känner att det är dax att visa våra skattkistor med tyger m.m. och lyfta fram alla de fantastiska formgivare, konstnärer och designers som gett oss alla dessa tyger att njuta av : )

    SvaraRadera
  4. Fotot är ifrån allt i hemmet. Detta kommer bli mitt kommande sovrum!!

    SvaraRadera
  5. Sovrummet är som en dröm! Du får skicka en bild när du fått till det som bilden :)

    SvaraRadera