onsdag 12 januari 2011

I vänta på...

Hej!
I väntan på att bli hämtad så vill jag dela med mig av några interiörbilder från 70 talet.

Ett kök i rött. Bumlinglampan är läcker i rött.
Bild från Heminredningsboken 70/71 nr 1





















Ett kök i vitt. Stolarna är riktigt läckra men
tyvärr så syns dom dåligt på bilden IKEA.
 Bilder från Heminredningsboken 72/73 nr 4





















Ett kök med blandade färger. Duken en
riktig karamell(Gammelstaden/Strömma)
 och stolarna (Polkett) läckerbitar frånOvermans.
Bilder från Heminredningsboken 72/73 nr 4






















Soffmys. Gillar idén att lampan hänger
lågt. Bild från Heminredningsboken 72/73 nr 4






















Samma rum fast på andra sidan av rummet.
Myshörna med kuddar på golvet och åter
igen en lågt hängande lampa.
Bild från Heminredning 72/73 nr 4


6 kommentarer:

  1. Gillar stolarna! Dom är ifrån ikea runt 71!

    SvaraRadera
  2. Oj, en riktig nostalgitripp! Vilken trevlig blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, vilka minnen.

    SvaraRadera
  4. Simon, tack för info om vart stolarna kommer ifrån och ca årtal.
    Cinna, kul att du gillar min blogg :)
    BrittMarie, visst är det härligt med nostalgi och minnena de skapar.

    SvaraRadera
  5. åH Bumlinglampa i rött skulle jag vilja ha.

    SvaraRadera
  6. Gila, jag har en stor orange som jag hoppas kunna sätt upp snart när jag nu kommer att flytta. Jag längtar tills dess.

    SvaraRadera