lördag 1 januari 2011

Vinterloppis

Är det fler än jag som längtar efter våren och få springa på utomhusloppisarna?

Jag var som jag nämnde tidigare här på bloggen in en sväng på Myrorna i veckan och hittade lite tyger som jag nu ska visa.

En gardinlängd.Det är lite mer tryck i färgena än vad
den här  bilden visar.
















Tyglängd från 50 talet.

















Ett påslakan som jag säljer i delat skick.


















Hittade 2 st tyglängder av detta tyg som jag förmodligen
skarvar ihop och behåller själv som gardin. Skicket
som nytt :)



















Nu en bild på ett påslakan som jag köpt sedan tidigare men jag är nyfiken på
vem som designat mönstret. Snälla, någon som vet?

4 kommentarer:

  1. Tycker att jag känner igen det sista tyget men vet inte.

    SvaraRadera
  2. Min första gissning när jag köpte tyget var De Geer men lite för stillsamt för att vara honom. 10 gruppen kanske eller så är jag helt ute på hal is. Men kanske hittar jag tyget i någon av mina böcker som jag köpt och fått :)

    SvaraRadera
  3. Det sista tyget är ifrån ikea! Vet inte dock vem som har designat det.

    SvaraRadera