söndag 13 februari 2011

GLAS

Oj, vad den här helgen rann iväg snabbt. Jag har haft besök och det har blev ett teaterbesök på Dramaten. Vi såg Stormen (Shakespeares sista pjäs) med Jonas Karlsson och Stina Ekblad i två av rollerna. Pjäsen var fylld av magi och Jonas och Stina var strålande i sina roller. När jag satt där i salongen kom jag på mig själv att jag har saknat att gå på teater så nu kommer det att bli regelbundna besök. I slutet av den här månaden ska jag se Djungelboken på Stadsteatern och det kommer nog att bli magiskt det med.

Många resturangbesök har det också blivit den här helgen grekiskt, thai och slutligen igår kväll japanskt på Murasaki. Gott Gott! :)

Jag tänkte visa lite av mina 60 och 70 tals glas, en del är privata och en del finns till försäljning.

Ha en riktigt fortsatt trevlig söndagskväll! Det ska jag ha med Solsidan!

















Se dom två snappsglasen från Finska aarikka.
Ena sidan en ängel och på den andra en djävul.

















3 kommentarer:

  1. Glasen är så snygga, själv har jag en del, jag köper och använder men nu har flera blivit fula efter diskmaskinen så jag ska bli lite försiktigare om dem. Ställer de längst bak i skåpet.

    SvaraRadera
  2. Åhh vad många läckra glas du har! JAg har en del i en mindre variant som barnen använder.... JAg vill ha Marimekkos nya vinglas... de har en 70-tals stil som jag gillar ;-)

    SvaraRadera
  3. Brittmarie, jag vågar inte stoppa in dom i diskmaskinen. En del är dessutom sköra.

    Lotten, Marimekkos vinglas är jättevackra och jag kan väl säga att jag gärna skulle vilja ha dem själv :)

    SvaraRadera