lördag 19 februari 2011

Inget speciellt men ändå...

OK!Nej, jag var inte på Antikmässan i år. Jag hade gärna velat och speciellt träffat er Bloggisvänner som mejlade om en träff där. Det hade varit hur kul som helst och jag kan tänka mig hur ni gick och njöt av det vackra. Jag lovar nästa år kommer jag med :) Ja, jag lovar det redan nu.

Anledningen till att jag inte var på Antikmässan idag var att jag fick besök från Värmland " mina inköpare" där borta :) Bilen var lastad med en massa saker som jag fick kolla igenom och gisses vad Allt i Hemmet jag har att läsa nu (ska inte sälja dom på Tradera för jag fick alltför lite för alla nr 1970). En IKEA katalog från 74/75, så underbart!!! Vackra gamla hattar från 50 talet som jag ska gå till en butik här på söder med. En del tyger och massor av knappar (terapijobb men kul).

Det blir helt klart ett besök till Värmland i sommar :)

Det är kul när folk som aldrig varit hemma hos mig ser sig omkring och det är många - oh! det där känner jag igen och oftast finns det en liten historia till prylen (berättelsen blir som en liten etikett som pryder prylen efter att den berättats).

Det värsta är när dom säger: - men "Herre Gud"! det där slängde vi massor av när vi rensade vinden. Ärligt talat det svider till i hjärttrakten när jag hör sådant. Så snälla om ni rensar och tänker slänga ta bilder och mejla mig så kanske jag kan köpa eller sälja sakerna åt er.

Vi måste vara rädda om vår historia.

Jag har en önskemöbelgrupp jag velat ha i många år, design Saarinen och här bifogar jag en bild.

Det är bra att ha drömmar för då har man ett mål att nå fram till och förverkliga :)

Önskar er en underbar lördagskväll!

Saarinengruppen som kostade på sluter
av 60 talet 4000 kr.

6 kommentarer:

  1. Låter som du fyndat en hel del! Jag är alldeles matt efter 5 timmar på Antikmässan. Men skoj var det!! Lägger upp lite bilder senare.

    SvaraRadera
  2. Ja,och vilka fantastiska tidningar från 1949 och 50 talet jag här här. Oj, oj, oj vilka klänningar det fanns då. Jag ska ta bilder och visa.

    Ser fram emot att få se dina bilder från mässen.

    Förra året hade jag Safija på besök och vi var där och jag vet hur trött man är för det är så många intryck. Jag hoppas att du gjorde något fynd eller hittade något väldigt speciellt :)

    SvaraRadera
  3. Ja den möbeln är så fin, skulle själv vilja ha den. Vi bokar in nästa år, jag är med.

    SvaraRadera
  4. Vad kul Brittmarie! Vad bra då har vi något att se fram emot :)Jag undrar om Saarinenmöbeln fanns på mässan i år och vad den i så fall kostade :)

    SvaraRadera
  5. Du kan väl komma till Kistamässan lördagen den 26 mars jag ska dit då.

    SvaraRadera
  6. Ja, så gör vi :) Vi ses där den 26:e!

    SvaraRadera