onsdag 2 februari 2011

Inredning 70 tal

Hej igen!
Jag har en stor kartong med Allt i Hemmet tidningar som jag nu går igenom nummer för nummer och dokumenterar med min kamera. Jag är på år 1970 och jag tänkte visa lite fler inspirationsbilder.

Fräck design på en färg-tv.




















Så här fina pepparkakor bakade man
på 70 talet.





















En säng...




















Samma rum fast två sängar

















Lekrummet.

















Färg och Fantasi







Cool bild. Fondtapet med träd bakom på väggen och
och en storblommig soffa.

4 kommentarer:

  1. vilka härliga minnen dina bilder visar.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Allt i hemmet är en guldgruva!
    Jag fick en hel bunt av en släkting som jag lyckades rota fram i källarförådet, hon kunde inte förstå vad jag skulle med dom där gamla tråkiga tidningarna. Jag var helt salig inombords och log hela dagen.

    Vilken härligt inspirerande blogg du har!

    Ha en fin kväll!

    Linda
    DollybirdRetro

    SvaraRadera
  4. Tack Linda! Vad kul att du blir inspirerad. Jag förstår din salighet över tidningarna. Det finns så mycket läckra inredningslösningar,detaljer och den totala orädslan för att blanda färger och mönster gör mig helt häpen ibland.

    Önskar dig en trevlig kväll med!

    Maria

    SvaraRadera