söndag 20 februari 2011

Tråkigt? Nej sällan :)

Efter träningen i förmiddags tvättade jag i flera timmar för det blev en del extra maskiner iom att det kom tyger igår som behövde en rengöring.

Medans tvättmaskinen var i gång  låg jag på alla fyra och klippte tyg (så även i fredags). När jag kommit upp på fötterna igen och står och viker tygerna så slår det mig att jag nästan aldrig har tråkigt.

Prylodesign och textilier är och har en stor och viktig roll i mitt liv och det finns alltid något att pyssla med.

Hoppas ni haft en jättefin helg och att ni är redo för en ny vecka. Jag tror att det kommer att bli ett loppisbesök den här veckan. Ha det gott!



Här är tygpaketen jag fixat med de senaste dagarna.

















Ett vackert frukostset i teak i perfekt skick.
Kom igår - till salu.

















Måste bara visa - en av två hattar som
också kom igår





















Den andra hatten med ett fint smycke på
sidan.





















Olika spetsar från Rut. En del inte
avslutade. Till salu





















Frottétyg i jättefint skick.
Till salu

















7 kommentarer:

  1. Wow! Det frottétyget var fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Underbart tyg.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt, nej det har inte jag heller det är något hela tiden som du säger. Frotte tyget så fint.

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är tyget fint och snart är Lotten ägare av det :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad du jobbat på bra Maria:) Fina tyger!!! Det frottetyget var ju bara som en karamell!

    SvaraRadera
  6. Ja, Safija och det är ju så kul :) Frottetyget är som du säger en karamell :)

    SvaraRadera