onsdag 9 februari 2011

Väskor och "mingel"

Jag som så många andra kvinnor gilla väskor. Jag har en hel del väskor men oftast så använder jag mig bara av en. Den klassiska Marimekko väskan och det just för att den är så rymlig och praktisk. Jag tänkte visa er några små pärlor till väskor jag har nu här i kväll. Jag kommer att fylla på eftersom med mina andra väskor som finns i mitt hem.

I morgon är det mingel på butiken på Norrmalstorg. Det är en 60 åring som ska firas. Ja, Marimekko fyller 60 år i år. Dagen till ära ska jag sätta på mig en tunika i orginaltyg och designad och sydd någon gång på 60 - 70 talet. Det är förmodligen en Vuokko.

Så nu till väskorna...

Fantastisk vacker aftonväska i guld med broderi och vackra
tyghandskar till.
















En syndig sak som hänger fräckt ner från  axeln.
















En förtjusande väska i näpen design och
"sorry" alla krokodilälskare men den är av
krokodilskinn. I väskan finns en liten börs
också den i krokodilskinn.Väskan
 tillhörde en gång en speciell kvinna som
hette Rut och nu tillhör
den mig.


























6 kommentarer:

  1. Väskor kan man aldrig få för många av! Fina!

    SvaraRadera
  2. Så fina, den understa är för söt. Påminner om några som jag har efter min mor.

    SvaraRadera
  3. Åh, Brittmarie kan inte du visa dina :)

    SvaraRadera
  4. Hej Maria, gå in på retroväskor hos mig så har jag några där. Brittmari

    SvaraRadera
  5. Hej Brittmarie! Jag har kollat på dina väskor och dom är underbara.

    SvaraRadera