torsdag 3 februari 2011

"VILLIKALLI" MARIMEKKO

För några veckor sedan köpte jag en läcker 60 tals pall i speciell design. Tyget på pallens sittdyna var inte i min smak så jag har letat i mina tyghyllor efter ett passande möbeltyg att klä om den i men inget föll mig 100 i smaken. (Nu är jag ingen möbeltapetserare men det här hoppas jag att klara av)

Jag kollade även på Tradera och nu har jag hittat tyget ett av mina många favorit tyger från Marimekko "VILLIKAALI" från 1967 design Maija Isola. Tyget är i lite kraftigare plyschkvalitet så jag tror det blir bra. Jag vann auktionen :)

Och,
snart är det "mingel kväll" i butiken på Norrmalmstorg för Marimekko fyller 60 år. Klart det ska firas!!!!
Så här står det i inbjudan:

 "Marimekkos grundare Armi Ratia undrade en gång hur man kan vara en personlighet om man inte har personlighet. Precis. Marimekko har alltid väckt starka känslor. Sedan starten 1951 har åren varit fyllda av otroliga berättelser, radikala idéer och kreativa experiment"

Här mitt möbeltyg :)

3 kommentarer:

  1. Pallen kommer att bli så snygg med tyget på.

    SvaraRadera
  2. Kommer nog bli super! Hoppas du visar bild på resultatet sen!

    SvaraRadera
  3. Brittmarie, jag tror det också det gäller att få till det snyggt också men jag får vara noggrann :)

    Florin design! Jag ska absolut visa det färdiga resultatet :)

    SvaraRadera