söndag 27 mars 2011

Antik&Kuriosa mässan i Kista 2011

Jag och en vännina åkte till "Antik&Kuriosa mässan" i Kista igår.
Det är så fantastiskt att gå omkring bland alla dessa underbara
prylar, tyger, möbler och mycket annat.  Jag tog några bilder
på lite av utbudet men också vad jag själv hade med mig hem.
Det var inte svårt för en "tygnörd" som jag är att få lite färg
och mönster med mig hem.

Vi hade även en trevlig "bloggträff" i fiket. Vi som strålande
samman var Randiga tråden, Gila grotta, Porslinan, Form55,
50 talsjakten och Tusen vaser.

Ångrade att jag inte slog till på dom här.

















Bordet, kärlek vid första ögonkastet. Marimekko kanske i ett
samarbete med Saarinen knoll? Hade det varit ett köksbort
hade jag slagit till direkt ingen tvekan. Mönstret heter
"Villikaali".



















Tyglängder STOBO - Göta Trädgårdh "Symphonie" 

















Mina inköp :)

Stort textiltryck - Vet ni vem som designat?

















Frottétyg

































































Betydligt grönare i färgen än vad bilden återger.
Jag gav 200 kr för den här och i en annan monter
kostade samma bonad 650 kr med blekta
sidor. Den här var som ny.

11 kommentarer:

  1. Det var jättekul att träffa dig igår - och vilka fina tyger du fick med dig hem! Särskilt det översta... ;)
    Om du/din inköpare vill maila mig så går det bra på linda.larsson-levin@mail.com - ska bli spännande att se vad det är han har på lager. :)

    SvaraRadera
  2. Trillivippa, ja jättekul!!! Jag har precis mejlat dig :)

    SvaraRadera
  3. Alla tyger så snygga! Men "jádore" det röda Lindberg trycket!! Så häftigt!!!Jätteskoj att ses!

    SvaraRadera
  4. Har du fått bekräftat att det är Stig L som har gjort det röda tyget? För övrigt tycker jag att det var jättetrevligt på mässan!

    SvaraRadera
  5. Mm så mycket snyggt! Kul med bloggträff oxå ;-) Det röda trycket måste vara Stig Lindberg... eller?

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tyger du fick med dig hem! :)
    Stig Lindberg måste det röda tyget vara! Ser precis ut som det på stilen.
    Jag skulle egentligen oxå ha varit med på bloggfikan i Kista, men jag var hemma i helgen med min dotter istället. Jag blir med nästa gång.

    Blev väldigt sugen på att köpa en klänning av dig oxå till sommaren! Finns det några kvar när sommaren börjar närma sig tror du?

    SvaraRadera
  7. underbart allting. Kramar Brittmari

    SvaraRadera
  8. Form55, det var jättetrevligt med mässan. Jag har inte fått bekräftat ännu om det är ett Lindbergtyg men har mejlat Anette Granlund på Bukowskis så vi får se vad hon säger.

    Gila, Ja det röda är fantastiskt och det kommer att hamna på väggen för ett sådant här tyg får inte ligga i skåpet :)Ja, det var jättekul att ses och det får bli fler gånger :)

    Lotten, ja, vi tror det allihopa så vi får se vad experten säger :) Synd att du bor i Göteborg hade varit kul att ha dig med på bloggträffen :)

    DollybirdRetro, Visst är allt härligt! Jag hoppas verkligen att du finns med oss vid nästa bloggfika/träff. Vad kul att du gillar klänningarna :) Kolla av med mig med när det klänningarna, jag har inte lagt ut dom på hemsidan ännu. Du får gärna komma förbi och prova. Jag bor på Södermalm.

    Brittmari, visst är allt underbart. Det är ditt med som du köpte och en sak har vi ju ett varsitt av, det känns lite kul tycker jag :)Kramar M

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga tyger...och så Kul med bloggträff!
    Fina klänningar det blev!
    ha det bäst!!

    SvaraRadera
  10. Det var kul att ses! Stig Lindbergtyget (?) är ännu snyggare när man inte ser det upp och ned. :-)

    SvaraRadera
  11. Safija, det var en riktigt bra mässa. Bloggträffen jättekul att se alla bakom bloggarna och se vad andra köpt och samlar på. Klänningarna är fina nu gäller det bara att få dom sålda. Ha det jättebra du med! Kram

    Eli, det var jättekul att ses och tyget ja :) den kommer att bli fin på väggen och lite kul. Ha det gott! :)

    SvaraRadera