lördag 5 mars 2011

Blått är...

Blått tillhör inte min favorit färg när det gäller prylar och inredning.
Men som oftast så finns det undantag :)(det är bra med undantag,
det blir inte så fyrkantigt då)  :)

Jag var i onsdagt på loppis. Oj, oj vad svårt det är att hitta prylar
och tyger. Jag hittade två tekoppar som fick följa med hem. Jag
tänkte först sälja dom men dom får boa in sig i mitt köksskåp istället.

Jag ska ta en sväng på loppis idag med och förhoppningsvis så
hittar jag några fynd.

Ha en riktigt trevlig lördag!
Här i Stockholm skiner solen.

"Grodblad" från Gefle porslinsfabrik.

8 kommentarer:

  1. Wow. Och jag som gillar blått i alla former...:-) Kanske hinner med nån loppis snabbt idag...har besök av föräldrarna så det är första prio att umgås med dem.

    SvaraRadera
  2. Kopparna är riktigt snygga men tyget är ännu finare.

    SvaraRadera
  3. Här i Göteborg skiner solen med... men jag har sovit fram till nu. Imorse när jag gick hem från jobbet var det vår i luften.... Ljuvligt!

    Kopparna var underbart fina! JAg är förtjust i blåvitt porslin... det är fräscht tycker jag!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  4. Gila: jag hoppas att du kom iväg på loppis och lyckades hitta något. Jag kammade noll.

    Brittmari: ja, tyget är jättefint har det i små bitar.

    Lotten: min favoritkopp är faktiskt också blå så dom här kanske blir favoriter dom med. Visst är dom fina. Kram

    SvaraRadera
  5. Blått är flott tycker jag, skulle nästan kunna inreda hela lägenheten i olika blå nyanser. Båe kopparna och tyget är jättefina och hade varit varmt välkomna hem till mig. ;)

    SvaraRadera
  6. trillivippa: det är ju en himla tur att vi gillar olika färger tänk så en - färgigt det annars skulle bli :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Snyggt tyg och fina koppar! Om du inte visste så är kopparna från Gefle porslinsfabrik och heter Groblad.

    SvaraRadera
  8. Underbart Herr Movarp! Stort tack för att du delar med dig av din stora kunskap om porslin. Jag har många gånger varit inne på din blogg och njutit av det vackra. Grodblad vad fint! :)

    SvaraRadera