tisdag 1 mars 2011

Förverkligande av en inredningsdröm.

Jag har haft en önskan att få tapetsera garderober/skåp med tapeter :)
Jag har ju blivit inspirerad av alla  Allt i Hemmet tidningar jag plöjt igenom.

En kollega åkte till Flugger färgs butik vid Sankt Eriksplan igår och hämtade
gratis färg, tapetprover och enstaka rullar. I köket på skolan har vi blå väggar
och två vita trista garderober.  När jag såg den här tapeten sa jag direkt - tänk
om vi kunde tapetsera garderoberna som man gjorde på 70 talet. Jag har härliga
kollegor som sa JA, gör det.

Jag, mina kollegor och barnen tycker att det blev ett rejält lyft av rummet.
Tapeten är nytillverkad men jag tycker den är jättefin och passar fint till
den blå väggen.

Tänk om jag fick göra likadant i mitt nya kök  fast med en 70 tals
tapet (orginal) :)

















8 kommentarer:

  1. Det var verkligen jättesnyggt:)

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken härlig tapet det var!

    Tusen tack för tyget som kom i förrgår - det är fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  3. Åh, det blev jättefint! Supersnygg tapet!

    SvaraRadera
  4. Ja, tapeten är jättefin och jag föll för den direkt. Jag ska undersöka om den finns i andra färger. Det är ju så jättekul att fixa till något som alla gillar och magkänslan gav rätt känsla från början :)

    Lotten vad kul att du tycker om tyget och visst är det otroligt fint.

    SvaraRadera
  5. jaa, det blev jättefint!

    /Mia :)

    SvaraRadera