onsdag 30 mars 2011

LOPPIS

Åkte på loppis i dag efter jobbet och jag bar hem två pappers-
kassar med tyger,väskor och glas. Det kändes riktigt bra som
en lite försmak på den kommande loppishögsäsongen. Jag
brukar inte köpa påsksaker eller textilier men jag har blivit lite
inspirerad av er andra bloggare så det är några köp som hör
påsken till.

Tänk att mars snart är slut...

Våren känns, tyvärr även runt ögonen och näsan. (Pollen)


Gulligt tyg med vita fåglar.















Påslakan med örngott i nyskick.















Påslakan (två stycken)















Påslakan i vitt och brunt















Påslakan















En duk med vackert 50 - 60 tals tryck i linne.















Tupp nr 1 (duk)




















Tupp nr 2 ( duk)




















Vacker bricka. Ej märkt















Jag hade sagt till mig själv "köp inga glas" men jag kan
bara inte gå förbi dessa underbara saftglas från 60 talet.
Sju stycken fick följa med hem och jag har några sedan
tidigare. Dom går till försäljning.


















Otroligt vacker gammal klänning eller nattlinne i bomull
med fin spets i fin modell.
















Väska 1




















Väska 2

8 kommentarer:

  1. Det var inte illa, att hitta så mycket fint. tuppdukarna är helt underbara.

    SvaraRadera
  2. Åhh vad mycket fint på en gång! Påslakanen i gult, orange och rött var ju helt underbara!

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Jag gillar verkligen tuppdukarna, tycker inte att jag sett något påskpynt alls på loppis än. :(

    SvaraRadera
  4. Brittmarie, tupparna är faktiskt riktigt fina :)

    Lotten, det kändes riktigt kul att bara gå till hyllan och lägga ner tyg efter tyg i korgen. Det var längesedan det hände :)

    Tillivippan, dit jag går var det jättemycket påskpynt men det var bara tupparna som fick följa med hem...denna gång :)

    SvaraRadera
  5. Åhhhh, vilka underbara fynd!
    Påslakanet med örngott i nyskick speciellt!
    Jag hade nog svimmat i ren eufori om jag hittad det!
    Ojoj...håll mig gärna uppdaterad om det kommer ut till försäljning! :) :)

    SvaraRadera
  6. Såå mycket fint!! Grattis

    /MIa :)

    SvaraRadera
  7. Tack Mia! Det är så kul när man hittar så här mycket på ett och samma ställe!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Hamnade här geom att googla Viola Gråsten och fåglar. Inte riktigt rätt.. Men jag undrar, vet du om att det bruna påslakanet är Tampellatyg? Det står kanske inuti.

    SvaraRadera