söndag 20 mars 2011

Nytt från loppis!

Jag var en sväng på loppis i onsdags och hittade lite prylar.

En jättesöt gardinkappa som jag trodde skulle passa
perfekt till köksfönstret till påsk men den passar tyvärr
 inte mina höga fönster. Design Marjatta Metsovaara

















Påslakan med ett underbart tryck. Aldrig sett i orange
tidigare.  Design Karl Peter Resac 1970
















Kunde inte låta bli den här tygbiten trots att det finns
några små hål. Men den kommer nog kanske till
användning  förr eller senare.

















I orginalförpackning och i utmärkt skick. Ljushållare (6 st)
Non Stop Lignts, design Kjell Engman för JIE Grantofta


5 kommentarer:

  1. Fina tyger har du hittat, jag drömmer fortfarande om dina.

    SvaraRadera
  2. Vi kan göra ett byte :)

    SvaraRadera
  3. Häftigt påslakanset du hittat, har aldrig sett något liknande förut! Vad finns det i för andra färger?

    SvaraRadera
  4. Det finns med vitt botten och de älskande i grönt. Himla läckert tryck och man kan även spänna upp tyget på en ram som fondtavla

    SvaraRadera
  5. Vitt och grönt låter också bväldigt fint, och jag håller med om att det vore snyggt som en fondtavla!

    SvaraRadera