torsdag 10 mars 2011

Tidlösa textilier

                                                    
                                                 Några tidlösa favoriter att vila ögonen på  :)


Mjuka runda former i dova färger. "Timmer" design
Sven Markelius. Har sett tyget vid ett tillfälle till
försäljning på Tradera och det drog iväg prismässigt
men är det orginaltygså kostar det.

Föll direkt för den här bilden dels för färgerna
rött och vitt och stolen Myran som är en design
favorit och tyget på väggen...Ja, vad säger jag?!
Fullträff!! Design Carl Johan De Geer.


7 kommentarer:

  1. Ååå,jag blir så nostalgisk av alla dina 60-70-talsbilder. Och vet du: vi har 30 gula myranstolar i en ungdomslokal på jobbet!!!! De är så fina, inte klokt att ha dem där....eller?

    SvaraRadera
  2. En del personer kan betala 2000 kr för EN fotbollsbiljett....så varför inte lägga det på tyg...såg gick diskussionerna idag på mitt jobb...:-) Tygnörden sa sitt...

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder! CJDG är nog mer jag , hade gärna haft det tyget!!

    SvaraRadera
  4. Lilla Anka; va! 30 gula myran helt underbart! Hade gärna haft fyra av dom till mitt kök :)Lyckliga du som kan se och sitta på dom varje dag :)

    Gila; Ja Gila, är det orginaltyg så självklart! Har man en passion så får det ju kosta även om det är fynden man letar efter. Men dom blir färre och färre tyvärr.

    Safija; Det är också min favorit. Helt fantastiskt mönster och förmodligen väldigt sällsynt.

    SvaraRadera
  5. Mmm tyget är helt fantastiskt!

    SvaraRadera