fredag 15 april 2011

Ett besök på Myrorna i Ropsten

Jag tog mig en liten sväng till Myrorna idag och hittade lite
som jag tänkte visa er. Jag åker sällan till Myrorna då jag
tycker att dom tar för mycket för sina grejer och  man
måste kolla allt supernoga för dom säljer saker och tyger
som är fläckiga och skadade. Har hänt mig flera gånger
att jag hittat fläckar och skador på det jag köpt när jag
kommit hem.

Jag köpte i varjefall lite tyger och avslutade med att jag
ville köpa två små knappar när jag stod i kassan. Om det
varit jag som stod där som säjare så skulle jag gett kunden 
knapparna gratis men inte, jag fick betala för dom med...ok,
inte mycket alls men det är själva grejen. Jag tror att ni alla
förstår vad jag menar.

Det tar nog ett  tag innan jag åker dit igen...

Men dagen har varit härlig för övrigt, underbart väder,
ny kund från Japan så egentligen vad har jag att klaga
på :)

I morgon kommer min inköpare Kjell och hans fru med
en leverans av många sköna ting :) 
Jag älskar mumintrollen och det har jag gjort sen jag var
liten. Självklart att ett litet barnörngott fick följa med hem.

En duk och det är ju påsk snart så den åkte ner i korgen.
Den är gulare i färgen än vad bilden visar.















Två mindre bitar av det här tyget men jag ska sy ihop dom
så blir det en jättefin duk.

7 kommentarer:

  1. Vilket sött örngott! Och jag förstår precis vad du menar med Myrorna, de känns så snåla och är oftast allt annat än tillmötesgående och serviceinriktade... Du får hälsa Kjell och hans fru från mig, synd att jag inte är i Stockholm den här helgen.

    SvaraRadera
  2. Jag hade planer på att åka till Myrorna i Ropsten idag efter jobbet men latmasken grep tag i mig så jag åkte hemåt istället. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Trillivippa, ja, jag ska hälsa och det var synd att du inte är i Stockholm i helgen men vi får bestämma en dag tid du kan komma förbi för det var något han hade med till dig med :)

    Gila, du missade inget så mycket skräp. 35 kr för en trasig Uppsala/Ekeby kopp?! Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Mm jag håller med om Myrorna! Jag är väldigt sällan på Myrorna... men är jag i närheten kanske jag slinker in. De har oftast väldigt mycket högre priser än andra liknande affärer vilket är synd tycker jag.... Visserligen går det ju till ett bra ändamål men man vill ju ändå ha fynd-känslan ;-)

    Hoppas att du får en trevlig helg!
    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten! Det som är bra är just att pengarna går till välgörenhet och fynd känslan måste givetvis finnas med för att det ska kännas som ett bra köp!

    Jag har fått hitkört en massa tyger och prylar så min helg är just det "PRYLAR" but I love it!!!

    Önskar dig en härlig helg med massor av sol!

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Tack för hälsningen :)Trillivippa
    Ja det var synd att vi inte kunde träffas , men det kommer fler tillfällen .
    Nu du Maria har du lite att göra och hoppas leveransen var till glädje :)
    Mvh till alla från inköparn Kjell

    SvaraRadera
  7. Jo, du Kjell! Nog har jag att göra men det är härligt. Tänk om jag inte hade några saker och tyger att ta hand om :) Ha en riktigt trevlig lördagkväll!!...och du får ledigt imorgon :)

    SvaraRadera