lördag 30 april 2011

Premiär på utomhusloppis 2011

Åkte förväntansfullt iväg till "Husmässan i Norsborg" i dag på förmiddagen för årets för mig första utomhusloppis. Det var första gången jag besökte den här platsen. Jag upptäckte snabbt att jag kom lite för sent, bara en känsla. Jag hittade inte alls så mycket som jag brukar, men lite blev det men förmodligen så behåller jag allt själv. Om vädret tillåter så ska jag dit igen i morgon och då startar jag tidigare. Det här slank ner i min vagn.

Husmässan i Norgsborg. Så här ska det se ut när det är en
"riktig loppis". Rader med bilar och massor av prylar och
chans att pruta.

En plåtburk med ett fantastiskt mönster av blommor och fjärillar.

Nostalgi!!! En sådan här hade jag en gång fast svart. Dom
här väskorna är poppis igen och jag tror jag spar den till
mig själv...tills vidare ivarjefall.
Dom här små "pippiluringarna" låg i väskan och följde med i
köpet. Ugglan är jättesöt. Vet inte vad jag ska ha dom till men
något blir det säkert eller så en present till någon som gillar
fåglar.

Ett ark gamla bokmärken för 5 kr kunde jag inte motstå. Helt
oanvända.

En fyrkantig teakbricka i fint skick sign HOLMBERGS
GÖTENE SWEDEN. De små ljusstakarna har jag sedan
tidigare och är små rökfärgade "FUGA" från Orrefors.

Trodde inte att jag skulle hitta något tyg idag och det har aldrig
hänt mig tidigare på en utomhusloppis. Sista bordet innan jag
skulle dra mig hemmåt så hittade jag det här 50 tals tyget. Det
är i fantastiskt bra skick och ett underbart mönster. Tyget är
signerat Heal´s "mobile" by June Lyon, Made in United
Kingdom. Mannen som sålde tyget till mig var från England
och berättade att tyget var från London. Jag fick även
pruta på tyget :)

13 kommentarer:

  1. Åhh vilken härlig utomhusloppis du varit på! Småfåglarna var ju urfiina... speciellt skatorna ;-)

    SvaraRadera
  2. De små fåglarna (antar att de är av trä) brukade vi ha som dekoration i julgranen. En kruka med tallris och sätta fåglarna på grenarna är också fint. Vilket underbart tyg... Wow!!

    SvaraRadera
  3. Lotten, JA, det var underbart kul. Fåglarna var en liten extra krydda som jag tänkte tacka nej till först men jag föll för ugglan och så fick alla följa med hem. Ugglan är klok men ensam vill han inte vara :)speciellt när det finns roliga skator!

    Anette, ja dom är av trä och stort tack för tipset då behåller jag dom :) Ja, tyget är ett riktigt fynd säger känslan :)

    SvaraRadera
  4. Tyget var ju jättefint!!!!! Duna Fuga ljusstakar är också väldigt fina!

    SvaraRadera
  5. Tyget säger jag bara. Vi får höras igen.

    SvaraRadera
  6. Ulrika, fugisarna är fina och det var ett riktigt fynd när jag hittade som.

    Randiga Tråden, ja, tyget ja :) Vi hörs snart :)

    SvaraRadera
  7. Tyget är helt underbart! Finns som tapet också om jag inte har helt fel för mig...

    SvaraRadera
  8. Sådana där träfåglar har jag samlat på i många år, och jag måste säga att du hittat några riktigt ovanliga - ugglan och skatorna! Grattis! Jag brukar ha dem både i toppen av julgranen och i påskriset. Här kan du se: http://kerstin.kokk.se/?p=8557 och http://kerstin.kokk.se/?p=9431

    SvaraRadera
  9. Wow! Ett brittiskt tyg på en svensk loppis! Snyggt fyndat!

    SvaraRadera
  10. Trillivippa, som tapet hm, häftigt :)

    Kerstin, helt underbart med fåglarna, tack. Det var ju så levande med dom i granen på bilderna du visar på bloggen. Jag ska härmas nästa jul. Lite extra kul att få veta att ugglan och skatorna är av den ovanliga sorten.

    eli,ja, tänk att det blev så bra fynd trots att jag var kom så sent :)

    SvaraRadera
  11. Åh, nu blev jag helt mjuk när jag såg din uggla. Jag har också träfåglar i min gran, de flesta har jag ärvt efter min mormor, som gav mig denna fina tradition. Hon hade precis en sån uggla,d et var min älskling och hon satte den alltid nära intill stammen, i barnhöjd, så man kunde spana på den. när hon blev äldre såg hon tyvärr sämre och någon jul åkte tyvärr ugglan ut med granen. om du någon gång vill göra dig av med den så har du en hugad spekulant i mig!
    Ida

    SvaraRadera
  12. Nusse, dom är verkligen så fina och tänk att dom bara följde med i en väska helt gratis. Ugglan är underbar det håller jag med om. Om jag säljer den så är du första jag frågar :)

    SvaraRadera
  13. Maria, hoppas det är OK att använda bilden för att efterlysa ugglan på FB?

    SvaraRadera