fredag 29 april 2011

RANDIGA TRÅDEN PÅ BESÖK

I dag på förmiddagen kom Randiga Tråden på besök. Vi gjorde tygbyte, tygtittande, prat, prat och avslutade med en kopp kaffe. Kul att ses för att prata tyger och prylar och härligt när någon är lika fäst vid samma saker som en själv. Nu har jag även märkt att Marimekkos orginaltyger har ett speciellt ljud när man skakar och viker ihop dom som ett dovt prasslande jag inte lagt märke till tidigare. Dom nya  låter ingenting.

Nu i morgon kör säsongens första stora utomhusloppis igång och redan nu är jag riktigt förväntansfull och det känns härligt att damma fram "vagnen" slänga i IKEA kassen och planera resväg och tunnelbane- och busstider. Nu är det snart dax...inte så många timmar kvar... 


Jag samlar på Marimekkos orginaltyger från 50 - 60 och 70
talet. Tyget "LOKKI" 1961 Design MAIJA ISOLA var det
tyg som jag bytte till mig av Randiga Tråden.

Det här MARIMEKKO tyget köpte jag på Tradera för några
veckor sedan. Orginal så det var bara att slå till på "KÖP NU"
som jag tack och lov var först på. Det ska bli två tygtavlor.
Tyget heter "MELOONI" designat av MAIJA ISOLA 1963

8 kommentarer:

  1. Fantastisk färgställning på Melooni!

    SvaraRadera
  2. Åhh det nedersta tyget var ju helt underbart i färgerna! Jag har en hel hög med gamla Marimekkotyger från 60-70-tal som jag ärvt av min mamma. Skall ta och skaka dem och höra efter.... ;-)

    Trevlig Valborg och lycka till på loppisarna!

    SvaraRadera
  3. Ooo, jag älskar Marimekko! Jag har ett vågigt tyg i olika nyanser av gult(inte brunt!) som var min hissgardin i flickrummet på 70-talet. Jag undrar om det är Marimekko? Stadkanten är bortklippt....grrrr

    SvaraRadera
  4. Ja, dom är härliga att ha :)

    Lotten, avis på dig som har hel hög med ärvda Marimekkotyger :)

    Lilla Anka, ta en bild och skicka till mig så kan jag kanske hjälpa dig att kolla upp om det är ett Marimekkotyg. Signerade stadkanter är ju så himla bra men en del klipper bort dom.

    Trevlig Valbort till er alla!

    SvaraRadera
  5. Så trevligt ni måste haft?!!

    SvaraRadera
  6. Tack Maria, der gör vi om hos mig, kram.

    SvaraRadera
  7. Gila, ja trevligt hade vi :)

    Randiga tråden, tack själv! Vi ses snart hos dig. Kram

    SvaraRadera