måndag 2 maj 2011

Dag 2 Loppis vid Husmässan i Norsborg

Jag åkte dit en timme tidigare än på lördagen. Väl där så var det inte alls så mycket säljare som jag hade hoppats på men det är ju inte mängden som räknas alla gånger utan att hitta rätt säljare som har dom prylar och tyger som man letar efter. Så var det igår.

När jag nästan avslutat första lilla varvet så har en familj precis kört in med sin lilla lastbil och börjat plocka fram prylar. Jag får chansen att först kolla igenom kassar med kläder och tyger och jag hittar en hel del. Glad går jag vidare och tar en sista koll hos alla säljare,  men bestämmer mig för att ta en sista sväng förbi familjen innan jag åker hemåt. Väl där igen så börjar jag prata med Eva och det visar sig att vi har samma intresse för tyger. Eva berättar också att hon ska sälja en hel del av hennes länge sparade tyger. Hon erbjuder mig att komma hem till dom på em. och få första "tjing" på tygerna. Jag säger inte nej till detta fantastiska erbjudande.

Hem till söder packa upp och någon timme senare sitter jag på pendeln som tar mig ut till Eva och hennes familj. Ni kan tänka er vilken lycka. Jag kunde knappt somna igår kväll för lyckoruset :)

Det märkliga med denna helg är att jag har hittat så mycket 50 tals tyger. Det är så sällan som jag hittar dessa underbart mönstrade tyger men, men ibland ska man ha riktigt tur.

Nu ska jag visa inköpen från dag 2







"TROLLSKOGEN" SVENSKT HANDTRYCK







VIOLA GRÅSTEN




































Förkläde i ett tyg från BORÅS WÄFVERI "SIMONE"
DESIGN BIRGIT LINDE


Duk DESIGN AUNE LAUKKANEN

En liten ängladuk som ska bli en liten tavla till en nära vän.

Köpte även fantastiska sidentyger från Japan. Kunde inte
låta bli...

16 kommentarer:

  1. Jag är stum....FANTASTISKA tyger! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh såå mycket fint! JAg fastnade särskilt för mormorsfilten med gula blommor - vilken skatt!

    SvaraRadera
  3. Såååå fiiiina! Alla är fina men Kanintyget är ju helt underbart, fast jag är väl lite skadad när det gäller barntyger! Älskar dem!

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt!!! Jag skulle kunna tänka mig nästan alla tygerna, men favoriterna var det grå-svart-röda och Gråsten-tyget!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är så jag knappt fattar det fortfarande för det händer inte ofta. Jag fick faktiskt en hel del på köpet också!

    Lotten, mormorsrutorna är inte tyvärr en färdig filt utan fyra bitar som jag får hitta på något med (men dom fick jag gratis)

    Lilla Anka, kanintyget är så gulligt och det är klart du gillar det du som syr så fina barnkläder.

    Herr Movarp, grå-svart-röda är tyvärr en mindre och även Gråstentyget men kuddar kan det bli. Gråstenstyget är ett av mina favoriter :)

    SvaraRadera
  6. Helt otroligt vilka vackra tyger. Grattis till din sagolika tur och skicklighet. Jag ska inte säga att jag är avundsjuk för det är jag. Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilket kap!!
    Nu för tiden hittar iallafall inte jag några retro tyger och dessa var ju definitivt något utöver det vanliga!
    Grattis, jag är mörk grön av avund....

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, plötsligt händer det! :) De tre översta bilderna gör mig helt knäsvag, så snygga tyger!

    SvaraRadera
  9. Tack för alla härliga kommentarer!!! :)

    Trillivippa du har rätt - plötsligt händer det :) (Bra kommentar ska spara den :))

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt! Vilket flyt. Hur fina tyger som helst!

    SvaraRadera
  11. Himmel och pannkaka!! Är det möjligt att hitta så många tyger under en helg! Är mäktigt imponerad!
    50-tals tyger har jag faktiskt aldrig hittat på en enaste loppis, några dukar , men det är det. Måste samla mig nu efter det här inlägget. :)

    SvaraRadera
  12. Ulrika och DollybirdRetro, ärligt talat, det trodde inte jag heller och speciellt inte 50-tals tyger. Men någon gång är man på rätt plats vid rätt tillfälle. En del bitar är små men dom lägger jag till min egen samling resten ska säljas. Imorgon är det dax igen :) Så spännande!

    SvaraRadera
  13. Annette Q8/5/11 16:56

    Vilka underbara tyger!!! Vilket tillfälle! Det gäller att ha tur. En aning avundsjuk.

    SvaraRadera
  14. Ja, Anette jag hade verkligen tur :)

    SvaraRadera
  15. Tyget till förkläder har min gamlamormor designat. Så himla kul att hitta kvarlevor från hennes arbete. Du skulle möjligen inte kunna maila ett störe foto på förklädet där man ser tyget tydligare? :)

    Min mail m.ryttmarker@gmail.com
    Mvh Malin

    SvaraRadera