söndag 29 maj 2011

Den stora säsongspremiären som kom av sig

Vi var bland dom första och vi hade bil. Det var laddat för att för en gång skull ha möjligheten att ta med sig något tungt hem. Det var massor av säljare (jag har faktiskt inte upplevt att det varit så många tidigare).Förutsättningarna för att hitta en massa bra prylar var alltså stora. Men vad hände? Jag fick inte in någon riktig känsla utan sprang bara hit och dit för att hinna med alla som packade upp. Det var dessutom överpriser på det lilla bra jag hittade. Det är klart att jag hittade lite. De få tyger jag hittade var när jag kom hem och synade dom småfläckiga och småhåliga. Slarvigt av mig men det beror nog mycket på att jag stressade omkring. Tveksam till att besöka Täby backluckeloppis nästa helg det är nog stor chans att jag åker till någon av dom andra. För som tur är så finns det fler :)

Jag hittade förra helgen en klänning som jag så gärna vill bära själv och funderar just nu på hur jag ska sy in den på bästa sätt.




Idag blir det ingen loppis för det regnar utan det blir träning och senare ett biobesök istället. Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor er den fin! Elsker den slags kjoler.

    Hvis du fortryder og vil sælge den, så skal du endelig sige til!

    SvaraRadera
  2. Hej Junette! Om jag bestämmer mig för att sälja den så ska jag fråga dig först, absolut :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också det var rörigt till en början. Men efter ett tag lossnade och jag kunde fynda både mycket och billigt. Gör ett försök nästnästa helg igen. Men denna gång ska jag försöka skaffa barnvakt till båda barnen och få stöka runt bland borden själv ett par timmar. Det är vardagslyx.
    Jättecool klänning. Riktigt sommarfin.

    SvaraRadera
  4. Jess, kollade in din blogg och du hittade fler fynd än jag :) Grattis! Pallarna jättesnygga och dom hade jag också köpt om jag sett dom. Kannan och skålen mums. Jag ska till Täby nästa helg igen men bara en av dagarna den andra dagen kollar jag nog upp Hågelby loppis. Jag har ingen med bil som hänger med nästa helg så det blir då till att välja :)

    SvaraRadera