tisdag 31 maj 2011

Gul period

Mycket gult kommer i min väg just nu. För några år sedan gillade jag inte alls gult och jag har fortfarande svårt för gula blommor t.ex. tulpaner eller rosor. Men mycket förändras med åren.

I lördags hittade jag två tekoppar från BO FAJANS. Jag tycker riktigt mycket om dom. Jag gillar färgen, ränderna och framför allt formen. Färgen är egentligen gulare på koppen men av någon anlednings så blev den i en ljusare ton på bilden.



Det tar aldrig slut, letandet och samlandet...ni är många som känner igen er va? Det dyker alltid  något nytt som får ens hjärta att klappa lite snabbare :) I morgon blir det en liten loppistur igen. Gult, rött, grönt eller...ja det är ju det jag aldrig vet. Ha en fin dag imorgon!

6 kommentarer:

  1. Visst känns det igen! Hur många gånger har vi inte sagt att nu får vi sluta dra hem prylar och lika många gånger kommer vi hem överfyllda med ...just prylar! Beträffande gul färg så tror jag att det är en färg man lär sig tycka om...

    SvaraRadera
  2. Min dotter säger att gult är kult. Kan bar hålla med henne.

    SvaraRadera
  3. Khina och butiksretro ni har så rätt det är en färg man lär sig tycka om och visst är den en kultfärg.

    SvaraRadera
  4. Ja smaken ändras med åldern verkar det som..saker jag nästan hatade för ex antal år sedan bara älskar jag idag.. =)

    Hoppas du får en toppenhelg! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Har aldrig gillat gult tidigare men nu börjar jag också vackla... Det är ju en väldigt pigg och glad färg.
    Hoppas du hittar mycket fint i helgen - men ta inte med för mycket fint till Täby nästa helg! Då kommer det bli ett stort hål i min plånbok... ;)

    SvaraRadera
  6. Sanna, tack det samma och kram till dig med :)

    Trillivippa, jag hoppas jag hittar en massa i helgen och tar igen förra helgen :) Nästa helg är det mest Kjell och Anitas prylar som ska säljas + lite av mina. Men Kjell har sina överraskningar så man vet aldrig vad han packat in. Jag tar med vasen och den lilla skålen dit.

    SvaraRadera