söndag 22 maj 2011

Tänkte på Stig men fann en Josef

I morse tog jag bussen upp till Roslagsstoppet där det var säsongspremiär på deras bakluckeloppis. Det var rader med bilar och säljare. Jag har sedan jag var hemma hos Randiga tråden i onsdags gått och tänkt på de underbara Stig Lindberg gardinlängderna hon fyndat en gång. Jag hoppas alltid på att hitta saker och textilier som Stig L designat men idag skulle det visa sig att det var Josef Frank som dök upp.

Jag hittade en bit av hans "ANAKREOT" från SVENSKT TENN. Lite solblekt men vad gör det när man hittar en Josef :) ( 20 kr) Det kommer fler bilder på mina loppisköp från idag under veckan.

5 kommentarer:

  1. Just den Josef Frank har jag i lång gardin längd. Såg inte du den? Iallafall var det roligt att du har hittat en så fin bit, ska bli spännande att se resten.

    SvaraRadera
  2. Jag har något svagt minne av att den låg tillsammans med Stig L längderna men jag såg ju bara Stig L.

    SvaraRadera
  3. Verkar ha varit en bra dag då :-) Förresten, så har jag postat tapeterna till dig nu. Men jag var så fokuserad så jag glömde skriva en hälsning i paketet! Så jag skriver det här istället; hoppas du blir nöjd med tapeterna och att du kan ha dem till något fint! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Fiff, ja skaplig bra, upptäckte några skavanker på två saker när jag kom hem :) men, men bara mig själv att skylla. Jag postar tapeterna i dag och jag hoppas också att du kommer att bli nöjd och att det blir något fint av dom. Tack! Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vilket fynd - så härligt tyg!

    SvaraRadera