lördag 4 juni 2011

Gult och svart

Så klart det blev något gult idag med. Hittade den här servisen idag med sex tekoppar, en te/kaffe kanna, en sockerskål + en gräddkanna. Allt i perfekt skick! På bilden så är det bara två av tekopparna + att jag ställde dom på faten jag hittade på en tidigare loppis. Allt är osignerat men har jag tur så vet någon  vem och varifrån delarna kommer ifrån.

Jag hittade även tre par träskor av det svenska skomärket Swedish Hasbeens (mitt favoritskomärke) som jag köpte av Linda som jag handlat träskor av tidigare. Jag kommer att lägga ut dom på tradera i morgon. Ett par svarta, ett par vita och ett par röda. Alla i nyskick!

I dag var det många säljare, mycket folk och en gassande sol och jag hittade betydligt mer saker idag än förra helgen. Men den ena dagen är den andra inte lik när det gäller loppis så vi får se imorgon om jag fyndar något då. Jag hittade även lite 50 tals tyger men oj, så 70 tals tygerna lyser med sin frånvaro just nu. Jag önskar så kanske imorgon :) Vi får se!

3 kommentarer:

  1. Gult och svart är verkligen två färger som gör sej bra mot varandra :)
    Verkligen fina saker var det :)
    Behöver inte va nåt känt !! det är ju snyggt ändå!! :)
    Ta med porslinet till stranden och med Sommarkläderna i gult så är det ju fulländat :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med det behöver inte vara något känt men det är alltid kul att veta från tex. vilket land och lite historia om föremålet och då vem som designat.

    Tack för tipset om stranden och sommarkläderna ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har för mig att detta är en servis från Bo Fajans av Berit Ternell...den kan vara tillverkad för någon av varuhuskedjorna...men säker är jag inte!

    http://gamlakonsum.blogspot.com/2011/02/och-ratt-svar-ar.html#comments

    Jag gissar att den är omärkt?

    SvaraRadera