torsdag 2 juni 2011

Äntligen hände det!

Jag loppade i onsdags utan några stora förväntningar för jag var ju där även onsdagen innan och ibland så lägger dom inte ut så mycket nytt. Jag glider alltid upp till textilavdelningen först och vad hittar jag i lådan som det står "fyll påsen 5 kr". Jo, äntligen ett Marimekkotyg i orginal och med ett mönster som jag tycker är fantastiskt, design KATSUJI WAKISAKA " PÄHKINÄPUU" och i grönt. Mums!

OK, ni anar kanske att det kan vara något fel på tyget om det är ett orginal Marimekko nästan gratis och det är det.  På en del av gardinlängden är det blekt och det finns fläckar men som jag är nästan säker på att jag får bort med Vanish.

Men, men det finns delar av tyget som är klara och fina som det går att rädda och njuta av.

Jag hittade mer men det kommer i morgon. Trevlig kväll!


6 kommentarer:

  1. Åhh helt underbart tyg! Skall bli spännande att se vad du mer hittade.. =)

    SV: Mmm tror att min postlåda är grymt nöjd med sin nya strumpa och folk hajar till när dom går förbi..precis vad jag var ute efter.. =)hehe

    Ha en fortsatt fin helg! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Grattis till underbart fynd!!!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! Det kommer som sagt mera kul!

    Kram till er båda och hoppas ni får en härlig helg med mycket sol!

    SvaraRadera
  4. Oj så snyggt! Har aldrig sett det här tyget förut men jag gillar det verkligen! Särskilt i den här snygga gröna färgen!
    Och går inte hela gardinlängden att rädda kan du säkert göra något fint av bitarna som är snygga.

    SvaraRadera
  5. Åhh vilken lycka! Grattis till superfynd!

    SvaraRadera
  6. Trillivippa, det är ett rätt så ovanligt tyg för till och med dom som jobbar på butiken på Norrmalmstorg hade inte koll på det för några år sedan men det har dom kanske nu. Funderar på att sy kuddar.

    Lotten, jag det händer något speciellt inom mig när jag hittar orginaltyger och speciellt Marimekko. Tack!

    SvaraRadera