måndag 13 juni 2011

Påfyllning av färgat glas

Inköpare Kjell med fru Anita kom med prylar till mig i lördags och allt går ju inte till försäljning. Jag fick då möjligheten att öka på min samling av färgat glas och det är ju främst orange, rött och grönt som jag samlar på.

Sanningen är den att jag mår förbaskat bra av att se min samling stå just i köksfönstret. Att jag valt att ställa dom just i köksfönstret och inte i någon stringhylla har med solljuset att göra.Vaserna med alla sina olikformade former skiftar i olika färgnyanser av ljuset. Jag tycker det är så vackert.

Jag skulle vilja ha en gul vas...men min gula period verkar vara över för denna gång. Men en liten eller en väldigt hög lite bullig vas i gult skulle vara pricken över i.

Dom två små oranga är nytillkomna.

Den gröna bulliga mellan den låga gröna och
den rödvita är mitt gröna nytillskott.

9 kommentarer:

  1. Färgatglas gör sej faktiskt bäst i solens sken , då alla fina skiftningar i färg och form kommer fram :)
    Helt supersnygg fönsterbänk du har !

    Glasmästarn :)

    SvaraRadera
  2. Bilderna gör mig sugen att samla på glas. Mycket fina färger.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt, var har du den du köpte i lördags, den med pluppar på?

    SvaraRadera
  4. Ja, ni alla visst blir det snyggt med så många tillsammans.

    Randiga tråden, den med plupparna på ska jag visa någon dag när jag köpt blommor att sätta i den för den är en blomstervas.

    SvaraRadera
  5. Snyggt, och helt rätt att ställa vaserna i fönstret tycker jag! Försöker hålla mig till glasvaser i blått (och kanske grönt) så hittar jag någon fin gul så köper jag den åt dig. :)

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt! Jag gissar Lindshammar eller Fagerhult på den gröna!
    Den låga orangea är Åseda, den andra är jag osäker på!

    Jag har kombinerat orangea och gula vaser på ett skåp hemma, men det har du väl sett...dessutom finns det ganska många såna gröna här hemma, ska visa alla tillsammans vid nåt tillfälle :-)

    SvaraRadera
  7. Tillivippa, vad gulligt av dig, tack. Jag håller utkik efter blå till dig då :)

    Herr Movarp, stort tack till dig som är så juste och talar om för mig vad dom heter så att behöver inte behöver leta mig fram.(trots att det ibland kan vara kul att vara detektiv) Vill jättegärna se din samling.

    SvaraRadera