fredag 1 juli 2011

Dåtid

Jag undrar ofta lite extra över vem som ägt eller burit vintage kläder eller väskor som jag hittar på mina loppisrundor. När användes kläderna var och i vilket sammanhang. Kläderna är ju oftast "lite extra" i varjefall i vår tid men kanske inte då. Jag köper lite då och då vintage kläder just för att jag tycker att dom är speciella och då från 50 till 70 talet och en del använder jag själv men en hel del säljs också på  www.prylodesign.se .

När jag var liten smög jag alltid upp på farmors vind och det spelade ingen roll om det var vinter och kallt där uppe eller sommar och varmt. Jag drogs dit upp som en magnet för där fanns gamla tidningar med underbara bilder på vackra kläder och gamla möbler och saker som jag kunde drömma mig bort ibland . Redan i tidig ålder fanns det hos mig ett intresse för prylar från en dåtid.

Jag har ingen historia kring det  jag nu visar men allt bär på sin egen historia även om prylen eller plagget inte kan tala. Och i brist på en historia så har man ju friheten att bilda en egen.

klänningen är fantastiskt vacker och kvinnlig.

Aftonväskan glittar.

En otroligt vacker aftonväska i  guld med underbara handskar i
vitt och i perfekt skick. En dröm för bröllop.
Nu har jag en efterlängtad semester och den kommer att innehålla en hel del resor i Sverige med loppande och möten med en hel del härliga människor. Jag brukar ofta tänka att ett möte är vad jag själv gör det till - släppa det snabbt av någon anledning eller satsa tid, närvaro och engagemang och det kan bli en nära vän för en lång tid framöver.

Imorgon blir det en efterlängtad loppis dag och det får absolut inte regna imorgon eller på söndag!

Vi hörs och ha det himla gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar