söndag 17 juli 2011

Efter några timmar på loppis

Här några bilder på min summering av helgens timmar på loppis med textilier och prylar som jag åkte med hem. Jag är oerhört glad och tacksam för allt som poppar upp framför min "loppisblick". Nu sitter jag i min nyinköpta 70 tals klänning i nyskick dessutom och njuter av allt som får ligga kvar på golvet en liten stund till. I morgonbitti blir det tvättstugan. Så nu en visning av helgens alla fynd och det jag sitter och vilar blicken på .



En underbar fruktkorg i stringmodell. Redan en favorit på
köksbordet. "Kärlek vid första ögonkastet"
En söt burk med bondgårdsmotiv.

En söt liten café gardin som blev lite bortglömd på bilden
ovan.


En trave äggkoppar i plast från Danska Rosti



Rökfärgade glasknoppar



Servettehållare från 70 talet


Ett tyg med små ekorrar. Ska bli en tunika till
mig själv.

Det här mönstret har min 70 talsklänning.


Ytterligare en klänning som fick hänga
med hem.


Det mesta ska inom kort säljas på www.prylodesign.se

7 kommentarer:

  1. Så mycket kul du hittade. Jag har inte varit där sedan vi sågs. kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är så glad och lycklig och älskar min nya klänning men den ska tvättas imorgon. Jag kommer inte att åka dit nästa helg så åk dit och köp alla fina tyger som jag missar :) Kram

    SvaraRadera
  3. WOw så många fina fynd! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte klokt och jag som morrade lite om att jag skulle byta loppis tidigare på säsongen. Det har jag fått äta upp och jag upptäckte att jag glömt några saker men dom kommer :)

    SvaraRadera
  5. Åh wow, bakluckeloppisen i Täby verkar vara en loppis som bara ger och ger... Måste nog åka dit snart igen! :)
    Fruktkorgen var en klar favorit och båda klänningarna var jättevackra!

    SvaraRadera