lördag 2 juli 2011

En glaskatt från REIJMYRE

Kanske fick jag solsting för ärligt talat så vet jag inte riktigt varför katten fick följa med hem. Jag brukar inte köpa figurer i glas och samlar inte heller på sådana men, men nu står han här hemma och det skulle vara intressant att veta vem som är formgivaren. Märkt med REIJMYRE men ej signerad. Jag kommer nog att sälja den.

Jag gjorde inga riktiga fynd och hittade heller inte mycket trots att det var många säljare. Jag tror att jag ska byta ställe nästa helg. Riktigt bra tyger lyser med sin frånvaro just nu.

Men här är katten...någon som vet något om "honom"?


5 kommentarer:

  1. Nej har inte sett den förr men förstår varför den fick följa med hem

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig filur, jag har ju också en tendens att släpa med mig söta djur hem så jag förstår dig! På vilken loppis var du idag? Säg inte att det är Täby som blivit så tråkig!

    SvaraRadera
  3. Brittmarie, ja jag kan förstå om du gillar den men han är lite speciell faktiskt. Nått är det med honom som gjorde att han hamnade här.

    Linda, först vill jag säga om jag ni inte redan sagt det Grattis till medverkan i tidningen RETRO (Jättekul). Förr hade jag pippi på mjuka 60 tal och 70 tals djur och figurer. Hoppas inte det här blir en vana med glasfigurer :) Jo, det var Täby som var väldigt tråkigt idag men det kommer mer rapport imorgon om Täby för då ska jag stå med en kompis och sälja igen så kanske är det bättre då. Vi får se.

    SvaraRadera
  4. Jag var ju på Reijmyre glasbruk i helgen och såg flera av dessa katter i deras museum- kan rekommendera ett besök där eller annan glashytta.

    SvaraRadera
  5. Gila, det skulle vara mycket intressant att åka dit. Jag skickade iväg ett mejl till Reijmyre och frågade vem som är formgivare till katten. Jag hoppas att jag får ett svar.

    SvaraRadera