torsdag 14 juli 2011

Ett nytt sovrum

Sent igår kväll fick jag äntligen för mig att fixa i ordning mina två textiltavlor. Tygen fyndade jag på tradera under våren och har visat det tidigare "MELOONI" Maija Isola,  Marimekko 1963. Naturligtvis orginaltyger :)

I morse röjde jag undan tyger och vintagekläder  som bara legat och hängt i sovrummet och satte upp tavlorna och resultatet ser ni här. Jag är jättenöjd och det känns som ett nytt rum och lite rött livar upp rummet. Meloonityget var faktiskt det första orginaltyget jag hittade på loppis från Marmekko men då i andra färger.



5 kommentarer:

  1. Jättefint! Är just hemkommen från Finland där det var Marimekko-mönster överallt - de är så glädjeframkallande.

    SvaraRadera
  2. Eli, ja, finland är ju Marimekko-land. Var i Helsingfors för några år sedan och det kändes som om det var en Marimekko butik i varje hörn. Visst blir man glad :)

    Randiga tråden, jag med fast det vet du redan :)

    LMOF och Gila, Tack!

    SvaraRadera