tisdag 26 juli 2011

Kommer ni ihåg?

När jag i helgen var på resande fot så bodde jag hemma hos Kjell och Anita. Det var som att kliva rakt in i 70 talet både i villan i stan och på landet. Nu är det snart ett minne blott då en förnyelse kommer att ske och jag hoppas att det finns någon entusiast som vill ta över orginalinredningen. Usch säger nog en del men jag tycker det är festligt med all färg.

Den gröna diskbänken i köket



Det typiska plastgolvet fanns i denna färg men även i grönt



Tvättstugan




Orginalskåp



Badrummet i ljusgult och en lång badrumshylla i teak och
även en fin lampa i teak och glas. Tyvärr så glömde jag foto-
grafera lampan.


Bidé


Köksintredning i sommarstugan. Jag är så
förtjust i dessa orginalskåp och färgen talar
för sig själv.





12 kommentarer:

  1. Åhh den gröna diskbänken skulle ju vara såå cool i ett modernt kök... och de sneda överskåpen skulle jag inte tacka nej till om jag hade plats!

    SvaraRadera
  2. Exakt så kände jag med när jag såg det :)

    SvaraRadera
  3. Helt underbart ! Hur hittar man nån som inte renoverat" sönder " sitt hus ?

    SvaraRadera
  4. Ja, det är svårt tror jag med. Jag får snabbt försöka hitta en liten sommarstuga så jag kan rädda en del :)

    SvaraRadera
  5. Dessa orginal sned skåpen, synd att det bara ska slängas. Ja du får skynda dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Älskar handtagen på köksluckorna på sista bilden! Och plastmattan du visade gav mig en snabb tidsresa, vi hade en likadan fast i bruna nyanser i mitt barndomshem. :)

    SvaraRadera
  7. Här slängs ingenting !!
    Det har Maria lärt mej !!:) Utan jag kommer att ställa åt sidan för att se vad som kan användas igen och det andra får väl Maria ta hand om :)Kommer att vara rädd om skåpen när dom ev. demonteras :)

    Kjell :)

    SvaraRadera
  8. Härligt att läsa senaste kommentaren från kjell. Bravo! Överskåpen är ljuvliga. 50-talsskåp möter 70-talsfärg?

    SvaraRadera
  9. Den gröna mattan fanns i mitt barndomshem. Vet inte hur många gånger jag lekt på golvet och följt spåren/fördjupningarna i mönstret.
    Nostalgi på hög nivå!

    SvaraRadera
  10. Välkommna till nostalgin :)kul att så många gillar vad ni ser på bilderna :)
    I vårat hus så är det mesta från 70 talet kvar ! Så länge det är helt och fungerar så har det varit kvar hos oss .Ni skulle ha sett Maria när hon upptäckte heltäckningsmattan i vardagsrummet :)(gul-orange)den är orginal från -74 ! Väl underhållen !
    Kjell :)

    SvaraRadera
  11. Sjuuukt fint!
    (allt utom badrumsporslinet)

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder. Jag bara älskar det orange plastgolvet.

    SvaraRadera