lördag 13 augusti 2011

En blå Marimekko

Jag fortsätter med att visa lite kläder jag köpt under våren och sommaren. Förr kunde jag inte alls köpa kläder second hand men numera är det oftast vintagekläder som känns mest intressanta.

Den klänningen jag nu visar är en Marimekko daterad på etiketten i nacken år 1977. Jag köpte den till fyndpris på Tradera under våren. Jag vet inte vem som designat den  men det ska jag ta reda på. En härlig sommarklänning som jag själv använder.

Laddar inför en härlig dag på loppis! Ha en go lördag!



7 kommentarer:

  1. Söt. Hoppas att du hittar nya roliga saker idag, själv ska jag till jobbet nu. kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken söt. Brickbandet med de röda äpplena har jag med hittat nu i sommar. Även ett likadant i blått. Så himla fint.
    Ha så kul i Täby så ses vi kanske nästa vecka där!
    Själv skall jag med svärmor och Lilly på loppisrunda här i Hälsingland :)

    SvaraRadera
  3. Brittmari, tack och ha en bra dag på jobbet och kram till dig :)

    Linda, brickbandet är jättesött med matchande bricka med äpplen :). Det blir lite extrakul idag då det bara blev ett loppande förra helgen. Jag önskar dig lycka till på din runda :)Är det fint väder nästa helg så kommer jag definitivt vara i Täby. Vet du om S Hasbeen kommer att ha någon utförsäljning snart? Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Söt klänning. Hade inte gissat att det är Marimekko...

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar smak du har :)

    SvaraRadera
  6. Gila, jag var också förvånad och när den kom så var det dessutom ett orginal med årtalsmärkning på etiketten. Jag ska ta mig en sväng förbi butiken och kolla med Johanna el Mimmi vem som kan ha designat gissa på en Rimala eller Vuokko.
    Men jag kan ha fel :)

    Hej Anonym och jag säger Tack! :) Hade den på mig idag på loppis :)

    SvaraRadera
  7. Den kjole er fantastisk fin!

    SvaraRadera