fredag 5 augusti 2011

Ett besök hos TID & RUM i Årsta

Idag är det min sista semesterdag (vardag räknat har ju helgen kvar). Jag har faktiskt ingen lust att gå tillbaka till jobbet på måndag och inte har jag lyckats skaffa mig något nytt under dom här lediga veckorn heller så det är bara att tänka positivt och gå dit på måndag. Jag har haft jättefina veckor med många resor, möten med trevliga människor, vänner och många loppisfynd. Det kommer bilder på utvalda fynd under veckan.

Idag tog jag cykeln och cyklade till Maria och hennes mammas mycket trevliga butik i Årsta http://tidochrum.nu/.  Köpte jag något? Såklart!

 I butiken låg två tyglängder av Sven Fristedt " Glada blad" i orange och i den färgställningen hade jag inte så båda två fick följa med hem. Jag tror att en ska bli en tunika. Jag är barnsligt förljust i mönstret och har varit det under alla retro/vintage år. Jag funderar på om jag ska kontakta Sven och fråga om mönstret kan få vara min bakgrund till min nya webbshop, fast kanske då i gult el grönt.

Jag har sedan tidigare ett salt och pepparkar från Turi design , Norway och hos Tid & Rum hittade jag ja, titta så fint... och tillsamman...ja, ännu finare :)

Tack Mia! Det blir garanterat fler besök i framtiden helt klart!

I kväll blir det Champagne på Mosebacke. I morgon Täby såklart!

Sven Fristedt "Glada blad"





7 kommentarer:

  1. Tjusigt! :) Bra idé med Svens mönster på bloggen - det tycker jag absolut du ska kolla upp!

    Nu håller vi helg, tycker jag :)

    ps. Om du vill att jag ska reagera, så kalla mig Maria ;)

    SvaraRadera
  2. Och så himla fina salt och peppar är! :)

    SvaraRadera
  3. Tyget är kanonfint, så fort jag kan ska jag också besöka butiken. Det blir inget loppis för mig till helgen, tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Maria, ja nu ska ni ta helg och jag ska på loppis imorgon. Jag vet inte vart jag har fått Mia ifrån men klart Maria :)

    Randiga tråden, klart du måste gå dit. Synd att det inte blir något loppande för dig i helgen.

    SvaraRadera
  5. Ja, det är en supermysig butik. Jag var där förra helgen och träffade Lena. Nästa besök hoppas jag få träffa även Maria där.

    SvaraRadera
  6. Åh, jag måste åka dit och kika snart! Figgjo-serien är jättesöt! :)

    SvaraRadera
  7. Ja, tjejer helt klart värt att besöka butiken fler gånger :)

    SvaraRadera