måndag 29 augusti 2011

Ida från Rörstrand

I lördags på Bondeloppisen kunde jag inte låta bli att köpa fyra assietter från Rörstrand som heter Ida. Nu råkar jag gilla dom så här får dom stanna. Det är två med äpple motiv och två med körsbärsmotiv och under står det även MW. Kan det vara Marianne Westmans som är formgivaren? Någon som vet säkert?

Jag gav en hundring för alla fyra och jag hade nog kunnat pruta ner dom men jag fegade ur.

I går kväll fastnade jag i hissen mellan två våningar och det räckte inte med att den fastnade utan belysningen slocknade också. Hissen är liten och utan fönster som en kista och jag har en släng av claustofobi. Så där satt jag i mörkret och väntade på hjälp med en snäll italiensk hyresgäst på bottenvåningen som lite då och då kom ut till hissen frågade hur det var med mig och som frågade om han skulle spela "some hardmusic for me". Jag tackade artigt nej tack för det hade nog gjort mig på allvar nervös i det här läget. Jag borde ha legat och hyperventilerat på golvet av ångest pga att jag inte gillar stängde utrymmen men istället blev jag lugn hela tiden. Märkligt hur man funkar. Jag satt där i 50 minuter och jag är tacksam för att jag hade min mobil med mig trots att jag bara var fram och tillbaka till tvättstugan när det hände. Så ha alltid mobilen med dig vart än du går...

Nu assietterna...


5 kommentarer:

  1. Visst liknar det MW, helt klart. Det där med hissen verkar inte något vidare. Kram.

    SvaraRadera
  2. Om det står MW och är Rörstrand så är det Marianne Westman helt klart! Intressant med de här, har aldrig sett dem tidigare, men stilen är ju härlig! Snygga!

    Trist att bli sittande så där, helst när man är känslig för sånt, skönt att det löste sig i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att höra attjag hittade något lite ovanligt :)

    Hiss storyn känns idag surrealistisk. Men på något konstigt sätt så känns det som en personlig vinst.
    Att i den jobbiga situationen som det var vända den jobbiga tanken till lugnet. Jag känner mig starkare än någonsin :)))

    SvaraRadera
  4. Du hade säkert kunnat pruta lite men jag tycker ändå att du fick dom till ett ruskigt bra pris! Eftersom de verkar vara så ovanliga skulle samlare säkert trissa upp priserna riktigt högt om de kom ut på tradera.
    Och visst stod det MW på undersidan?

    Är imponerad att du lyckas vända hiss-spektaklet till något positivt, verkligen starkt! :)

    SvaraRadera
  5. supersnygga assietter! ... och vad bra att hissincidenten ledde till en positiv upptäckt om dig själv i slutändan! :)

    SvaraRadera