lördag 13 augusti 2011

Solen sken lite extra på mig idag

Vad ska jag säga, solen sken, jag har aldrig sett så mycket säljare på Täby galopp bakluckeloppis någon gång tidigare och jag tänkte herre gud pengarna kommer inte att räcka. Jag fick senarelägga en lägenhetsvisning då jag förstod att det här skulle ta tid.

Jag har bytt taktik börjar i en annan ände och och går väldigt sakta och metodiskt fram så får mina "konkurrenter" springa benen av sig :) Sedan jag bytt upplägg hittar jag mer och stressar inte omkring utan har näsan och blicken riktad neråt och runt omkring inte på vad jag missar och vad andra köper.

Jag behöver inte säga så mycket mer egentligen utan nu visar jag lite av fynden...

Jag tror att jag sken lika starkt som solen idag när jag till slut
åkte in mot city.










Estrid Ericson "Elefanterna" Svensk Tenn år 1940

10 kommentarer:

  1. Maria, Maria vet inte vad jag ska säga jag är glad för din skull.Vilka fynd, jag ska snart visa vad jag har gjort. Kram

    SvaraRadera
  2. Super grattis :)
    Vilka fynd !!

    SvaraRadera
  3. Brittmari, tack! Jag var också mållös ett tag. Speciellt när jag ser Elefanttyget från Svenskt Tenn och säljaren säger - det är ett designtyg och det kostar 1 kr. Jag höll masken och du vet vad jag sa :)Viola G har fått konkurrens om att pryda min solfjäderstol som kanske kommer snart :) Åh, vad jag blir nyfiken på vad du nu gjort för fint :) Kram

    Anomym, Stort tack! :)

    SvaraRadera
  4. Maja på 64 kvadrat13/8/11 19:50

    Shit vilka fynd! Funderar på att hyra bord där...orolig för att inte sälja nått om konkurenterna är för många...???

    SvaraRadera
  5. Ha ha Maja...ja rätt uttryckt. Täby tror jag är bästa stället att sälja på men dom finaste "sakerna" prylarna ska du nog sälja någon annan stans om du vill ha bra betalt. Men rensning av hemmaprylar/klader m.m. är det nog bästa stället men bra betalt kanske du kan få på Bondensloppis då alla trendmedvetna Söderbor vill ut och skaffa sig unika prylar. Jag med vänner ska stå och sälja på Täby den 18:e September men det är inga Prylodesign prylar jag säljer där :) Till sist det är otroligt många besökare på Täby galopp så oroa dig inte för konkurens.

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket fint tyg. Bra jobbat! ;)

    SvaraRadera
  7. Tack Jenny! Det tog flera timmar + lite fika :)

    SvaraRadera
  8. Elefanterna är finfina.. och även det orangevita tyget är jättesnyggt!

    SvaraRadera
  9. Ohoj vilket flyt! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  10. Maine, det orangevita är också läckert och det tror jag kommer att bli en present :)

    Ja, Gila det kan man nog säga! :)

    SvaraRadera