tisdag 9 augusti 2011

Tyger, tyger och tyger

Under min som jag kallar det "loppisturne" på min semester så hittade jag en del tyger. Kanske var det bra att det regnade i söndags för jag hann fixa bilderna och lägga in det mesta på http://www.prylodesign.se/.

I Sandviken hittade jag en påse med massor av små färdiga "patchwork" bitar som jag bara måste ha.En del har jag sparat hemma men tog även med en hel del till jobbet så nu är barnen i full gång med att skapa egna "patchwork" blommor. Det roliga är ju att man kan ta vara på dom små tygbitarna och samtidigt välja sina egna personliga bitar tyg som blir till en vacker blomma. Barnen får skapa och använda sig av en gammal teknik för att få fram personliga och vackra mönster. Det kan bli något till vår basar vid jul.

Så nu är man igång på jobbet igen med kreativiteten och skaparglädjen. Jag hoppas att det finns utrymme för det även när terminen sätter igång.









7 kommentarer:

  1. wow!!!Vilka fynd...jag visar också det jag fyndat under semestern:)

    SvaraRadera
  2. Vilka godheter! Man blir såklart avis.

    Tack för att jag hittat till dig och din fina blogg!

    SvaraRadera
  3. Safija, ja, jag så alla dina undrbara fynd.

    Maja på 64 kvadrat. Hej, vad kul att du hittat till min blogg och hoppas att du fortsätter att läsa den. Jag har hittat "sjukt" mycket i sommar och jag som var rädd att tyger och prylarna håller på att ta slut. Dessutom till bättre priser än förra året. Ha det gott! Maria

    Gila, det kommer mera...:)

    SvaraRadera
  4. smukke, smukke tekstiler:) jeg fandt selv mange fine i småland, hvor vi var i juli!

    SvaraRadera
  5. Hej Sophie, jag ska ta mig en titt på dina fynd :)

    SvaraRadera