lördag 3 september 2011

Det kom med posten

I går hämtade jag ut boken jag köpt på Tradera "KATJA of SWEDEN" Mode och design utan gränser en biografi. Det ska bli jätteintressant att fördjupa sig i Katja Geigers liv och skapelser. Jag letar och önskar att jag någon dag ska hitta en av hennes fantastiska klänningar.

Jag fick ett mejl av den nya projektledaren på Antik och  Kuriosamässan i Kista som sett att jag besökte dom i våras och som frågade om jag var intresserad av en fribiljett till mässan nu i slutet av september början av oktober. Jättesnällt av dig Åsa, Tusen Tack!

Det har funnits små guldkorn i den annars bedrövliga gångna veckan. Om det är någon som vet om något nytt jobb så hör av er. Nu ska jag snart iväg och loppa och har med mig en gåva till http://enloppisalskaresbekannelser.blogspot.com/ som står och säljer i Täby i dag. Ha en riktigt fin lördag!

4 kommentarer:

  1. Jag köpte boken i våras på en loppis. Den är väldigt bra och jag har fått en helt annan bild av "katja". Jag skulle också gärna fynda något av hennes plagg!!!!

    SvaraRadera
  2. Maja på 64 kvadrat3/9/11 21:11

    Trist att du haft en dålig vecka. Vilka typer av jobb söker du?

    Läser just nu i boken Vintage om Katja of Sweden. Tror jag haft något plagg från henne men ej längre.

    SvaraRadera
  3. Det är ju det som är så härligt när man läser biografier det blir en mer personlig kontakt, kommer nära. Antikmagasinet hade nyligen ett intressant program om henne. Fantastiskt kul att se filmklipp från hennes modevisningar där modellerna är glada och ibland tar ett skutt fram. Kontrast till dagens catwalk.

    Maja, jag tre dåliga ting men det brukar följas av tre goda :) Jag kan tänka mig massor av olika typer av jobb men ett jag inte vill längre är inom skolvärlden, där är jag färdig. Wow har du haft en Katja häftigt! Intressant med den boken du läser kanske något för mig efter den här.

    Ha det gott alla tre

    SvaraRadera